Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model for Determining Fixed Costs for the Winter Service Operation (CROSBI ID 171030)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Glad, Matija ; Lanović, Zdenko ; Pašagić, Jasmina Model for Determining Fixed Costs for the Winter Service Operation // Promet, 18 (2006), 4; 285-291

Podaci o odgovornosti

Glad, Matija ; Lanović, Zdenko ; Pašagić, Jasmina

engleski

Model for Determining Fixed Costs for the Winter Service Operation

Od sezone 2005/06. primijenit će se novi dinamički model rada zimske službe u Republici Hrvatskoj. Stari model zasnovan je na tri razine prednosti, a ceste su uvrštene u pojedini razred primarno temeljem njihove administrativne podjele. Postojeće norme su zasnovane na prosječnim klimatskim uvjetima i nisu prilagođene dinamičnim prometnim zahtjevima i organizacijskim promjenama u upravljanju cestama. Novi dinamički model ima tri razine prednosti, a prva razina prednosti dva razreda služnosti. Cesta se svrstava u pojedinu razinu prednosti i razred služnosti prema: prometnim, klimatskim i gospodarskim uvjetima. Moguće je prognoziranje budućih perioda kada se temeljem simuliranja promjena uvjeta mogu očekivati promjene razina prednosti i razreda služnosti na pojedinim cestama. Novi model dijeli strukturu troškova na fiksne i varijabilne. Fiksni troškovi bi trebali osigurati uspostavu i održavanje spremnosti za zimsku službu (tehnička priprema i održavanje ispravnosti, amortizacija, osiguranje) te izbjeći komplicirane obračune pasivnih i aktivnih dežurstava radnika i mehanizacije. Varijabilni troškovi predstavljaju efektivni rad jedinica zimske službe na uklanjanju snijega i održavanju prohodnosti cesta. Investitor želi fiksne troškove svesti do razine koji jamče kvalitetnu pripremu i spremnost za brzu intervenciju ; želi osigurati stvaranje tehnološke strukture za adekvatno čišćenje cesta. Društva kapitala kroz veće fiksne troškove žele ostvariti sigurnost određenog profita ; definirani fiksni troškovi omogućuju im procjenu profitabilnosti u radu zimske službe. Ovakva struktura stvara sljedeći odnos: u slabijim zimama društva kapitala „profitiraju“ i investitor „gubi“, a obrnuto je za jakih zima. Matematički se ovakav odnos promatra kao konačna strateška igra dva igrača. U radu će se prikazati model procjene fiksnih troškova u novom dinamičkom modelu rada zimske službe kroz razmatranje sveze između linearnog programiranja i teorije matričnih igara te proučiti problematika paralelno s gledišta oba igrača. Razmotrit će se oba gledišta: prevođenje problema strateške matrične igre u problem linearnog programiranja i prevođenje problema linearnog programiranja na problem strateške matrične igre.

winter service ; dynamic model ; game theory ; fixed cost

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (4)

2006.

285-291

objavljeno

0353-5320

1848-4069

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Indeksiranost