Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Višeagentski sustav za trgovanje sadržajem višeatributnom aukcijom na tržištu elektroničkih komunikacija (CROSBI ID 363834)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Petrić, Ana Višeagentski sustav za trgovanje sadržajem višeatributnom aukcijom na tržištu elektroničkih komunikacija / Ježić, Gordan (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2011

Podaci o odgovornosti

Petrić, Ana

Ježić, Gordan

hrvatski

Višeagentski sustav za trgovanje sadržajem višeatributnom aukcijom na tržištu elektroničkih komunikacija

Davatelji usluga na tržištu sadržaja otkupljuju prava na distribuciju sadržaja potrebnog za formiranje usluga koje na tržištu elektroničkih komunikacija pružaju svojim korisnicima. Kako su postojeći poslovni odnosi između davatelja sadržaja i davatelja usluga zasnovani na dugoročnim ugovorima, cilj pristupa predloženog u disertaciji je unijeti dinamiku na tržište sadržaja i potaknuti natjecanje između raznih davatelja sadržaja uvođenjem predloženog transakcijskog modela elektroničkog trgovanja sadržajem. Težište predloženog modela stavljeno je na fazu pregovaranja u kojoj davatelj usluga provodi višeatributnu reputacijsku aukciju koja mu omogućava donošenje odluke o pobjedniku aukcije na temelju atributa ponuđenog sadržaja kao i reputacije davatelja sadržaja. Praćenje reputacije uvodi se sa svrhom identificiranja pouzdanijih davatelja sadržaja i smanjenja šteta koje nastaju kad davatelj sadržaja kasni s isporukom otkupljenog sadržaja. Naime, davatelji usluga svojim korisnicima oglašavaju pojavu novog sadržaja, a kao posljedica zakašnjele isporuke sadržaja javlja se smanjeni interes korisnika za usluge zasnovane na sadržaju i/ili prelazak drugom davatelju usluga. Razvijen je višeagentski sustav kojim se modelira elektroničko tržište sadržaja - za predstavnike sudionika tržišta predloženi su agent davatelja usluga i agenti davatelja sadržaja dok je za predstavnika tržišta predložen agent posrednik. Funkcionalnost višeagentskog sustava za trgovanje pravima na distribuciju sadržaja i učinkovitost višeatributne reputacijske aukcije verificirani su u dva studijska slučaja.

usluge zasnovane na sadržaju; višeatributne aukcije; B2B e-tržište; sadržaj; inteligentni programski agenti; metodologija e3Value; mreža sljedeće generacije

nije evidentirano

engleski

Multi-agent system for content trading on the electronic communications market using multi-attribute auction

nije evidentirano

content-based services; multi-attribute auctions; B2B e-market; content; intelligent program agents; e3value methodology; next generation network

nije evidentirano

Podaci o izdanju

153

25.02.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika