Višeagentski sustav za trgovanje sadržajem višeatributnom aukcijom na tržištu elektroničkih komunikacija (CROSBI ID 363834)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Petrić, Ana
Ježić, Gordan
hrvatski
Višeagentski sustav za trgovanje sadržajem višeatributnom aukcijom na tržištu elektroničkih komunikacija
Davatelji usluga na tržištu sadržaja otkupljuju prava na distribuciju sadržaja potrebnog za formiranje usluga koje na tržištu elektroničkih komunikacija pružaju svojim korisnicima. Kako su postojeći poslovni odnosi između davatelja sadržaja i davatelja usluga zasnovani na dugoročnim ugovorima, cilj pristupa predloženog u disertaciji je unijeti dinamiku na tržište sadržaja i potaknuti natjecanje između raznih davatelja sadržaja uvođenjem predloženog transakcijskog modela elektroničkog trgovanja sadržajem. Težište predloženog modela stavljeno je na fazu pregovaranja u kojoj davatelj usluga provodi višeatributnu reputacijsku aukciju koja mu omogućava donošenje odluke o pobjedniku aukcije na temelju atributa ponuđenog sadržaja kao i reputacije davatelja sadržaja. Praćenje reputacije uvodi se sa svrhom identificiranja pouzdanijih davatelja sadržaja i smanjenja šteta koje nastaju kad davatelj sadržaja kasni s isporukom otkupljenog sadržaja. Naime, davatelji usluga svojim korisnicima oglašavaju pojavu novog sadržaja, a kao posljedica zakašnjele isporuke sadržaja javlja se smanjeni interes korisnika za usluge zasnovane na sadržaju i/ili prelazak drugom davatelju usluga. Razvijen je višeagentski sustav kojim se modelira elektroničko tržište sadržaja - za predstavnike sudionika tržišta predloženi su agent davatelja usluga i agenti davatelja sadržaja dok je za predstavnika tržišta predložen agent posrednik. Funkcionalnost višeagentskog sustava za trgovanje pravima na distribuciju sadržaja i učinkovitost višeatributne reputacijske aukcije verificirani su u dva studijska slučaja.
usluge zasnovane na sadržaju; višeatributne aukcije; B2B e-tržište; sadržaj; inteligentni programski agenti; metodologija e3Value; mreža sljedeće generacije
nije evidentirano
engleski
Multi-agent system for content trading on the electronic communications market using multi-attribute auction
nije evidentirano
content-based services; multi-attribute auctions; B2B e-market; content; intelligent program agents; e3value methodology; next generation network
nije evidentirano
Podaci o izdanju
153
25.02.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb