Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA (CROSBI ID 170548)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pahić, Tea ; Miljević-Riđički, Renata ; Vizek Vidović, Vlasta UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 329-346

Podaci o odgovornosti

Pahić, Tea ; Miljević-Riđički, Renata ; Vizek Vidović, Vlasta

hrvatski

UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u percepciji uključenosti u rad škole između opće populacije roditelja i predstavnika roditelja i to s obzirom na ključne dimenzije multidimenzionalnog modela participacije. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola iz cijele Hrvatske (N=1122). U ovom radu prikazani su rezultati dobiveni na uzorku roditelja opće populacije (N=908), te uzorku predstavnika roditelja u tijelima školske uprave (N=144). Dobiveni rezultati ukazuju da je odnos škole i roditelja u Hrvatskoj pretežno tradicionalan, što znači da odgojno-obrazovne ciljeve određuje škola, a tek ponekad o njima obavještava roditelja. Komunikacija s roditeljima relativno je rijetka i orijentirana na pojedinačne probleme i pretežno je inicira škola. Unatoč tome, roditelji općenito pokazuju visoki interes za sve dostupne oblike suradnje sa školom i smatraju da su oni korisni za njihovo dijete. Roditelji iz uzorka predstavnika roditelja uživaju bolji socioekonomski status i obrazovaniji su od roditelja opće populacije, te imaju percepciju veće uključenosti u rad škole. U usporedbi s roditeljima opće populacije, skloniji su partnerskom pristupu u suradnji sa školom.

obrazovanje; suradnja roditelja i škole; tradicionalni pristup; partnerski pristup; roditelji predatavnici

nije evidentirano

engleski

PARENTAL INVOLVEMENT IN SCHOOL LIFE: PERCEPTION OF REGULAR PARENTS AND REPRESENTATIVES

nije evidentirano

education; parent-school co-operation; traditional orientati- on; partnership orientation; parent representatives

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (2)

2010.

329-346

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Psihologija