Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dugotrajne deformacije cestovnih tunela u kršu zbog korozije čeličnih sidara (CROSBI ID 571472)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Arapov, Ivan ; Kovačević, Meho-Saša ; Jurić-Kaćunić, Danijela Dugotrajne deformacije cestovnih tunela u kršu zbog korozije čeličnih sidara // Prvi hrvatski speleološki kongres : Sažeci radova / Garašić, Mladen ; Kovačević, Meho-Saša (ur.). Zagreb: Hrvatski speleološki savez, 2010. str. 60-61

Podaci o odgovornosti

Arapov, Ivan ; Kovačević, Meho-Saša ; Jurić-Kaćunić, Danijela

hrvatski

Dugotrajne deformacije cestovnih tunela u kršu zbog korozije čeličnih sidara

U tunelima Pod Vugleš, Javorova kosa, Hrastovec, Vrtlinovec, Konjsko i Dubrave povremeno se obavljaju mjerenja deformacija stijenskog masiva i sekundarne obloge. U tunelima Sv. Kuzam, Bobova i Pećine u Rijeci kontinuirano se od njihovog završetka provode mjerenja deformacija stijenskog masiva i sekundarne obloge. Rezultati mjerenja pokazuju da je u prvih nekoliko godina eksploatacije došlo do značajnijih prirasta pomaka kako u vertikalnom tako i u horizontalnom smjeru. Vertikalni i horizontalni pomaci oko podzemnog otvora povećali su se čak do 30%. Veličina i karakter dugotrajnih deformacija stijenskog masiva oko podzemnog otvora ovise o mehanizmima ponašanja primarne betonske podgrade, čeličnih sidara i stijenskog masiva pod dugotrajnim opterećenjem. Primarna betonska podgrada opterećena iznad polovice svoje čvrstoće imat će znatne viskozne deformacije puzanja, a rezultat toga bit će uključivanje sekundarne obloge u proces zaustavljanja deformacija stijenskog masiva. Čelična sidra, naročito ona bez zaštite, nakon većih deformacija izvrgnuta su intenzivnoj koroziji te nakon toga potpuno zakazuju. To dovodi do slabljenja primarnog podgradnog sustava i prenosa opterećenja na sekundarnu oblogu. Stijenska masa koja je uključena u primarni podgradni sustav izložena je dugotrajnom opterećenju što neminovno izaziva dugotrajne deformacije i prijenos opterećenja na sekundarnu oblogu. Da bi se pouzdanije prognozirao karakter i veličina dugotrajnih deformacija oko podzemnih otvora neophodno je analizirati mehanizme koji mogu dovesti do takvog ponašanja primarne podgrade i sekundarne obloge. U radu se analiziraju veličina i karakter dugotrajnih deformacija stijenskog masiva oko cestovnih tunela izazvanih gubitkom krutosti odnosno otkazivanjem nosivosti čeličnih sidara.

dugotrajne deformacije; tunel; korozija; sidra

nije evidentirano

engleski

Long-term strains in road tunnels in karst due to corrosion of steel anchors

nije evidentirano

long-term deformation; tunnel; corrosion; anchors

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-61.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prvi hrvatski speleološki kongres : Sažeci radova

Garašić, Mladen ; Kovačević, Meho-Saša

Zagreb: Hrvatski speleološki savez

978-953-56438-0-7

Podaci o skupu

Hrvatski speleološki kongres (1 ; 2010)

predavanje

24.11.2010-27.11.2010

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo