Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 506726

Validacija Rossmannove skale depresivnosti za djecu ; razlike s obzirom na dob, spol i školski uspjeh


Martinović, Dijana
Validacija Rossmannove skale depresivnosti za djecu ; razlike s obzirom na dob, spol i školski uspjeh 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Validacija Rossmannove skale depresivnosti za djecu ; razlike s obzirom na dob, spol i školski uspjeh
(Validation of Rossmann’s Depression Scale for Children ; Differences in Relation to Gender, Age and School Performance)

Autori
Martinović, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
31.01

Godina
2011

Stranica
72

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
''Testa depresivnosti za djecu'' Petera Rossmanna; depresivnost; spol; dob; školski uspjeh
("Depression Test for Children" by Peter Rossmann; Depression; Gender; Age; School Performance)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je provjera primjenjivosti ''Testa depresivnosti za djecu'' od autora Petera Rossmanna (2005) na hrvatskoj populaciji, utvrditi pripadajuće metrijske karakteristike testa te ispitati postoje li razlike u rezultatima na skalama ''Testa depresivnosti za djecu'' s obzirom na dob, spol i njihovu povezanost sa školskim uspjehom. U istraživanju su sudjelovali učenici od trećeg do osmog razreda (N = 358), 210 djevojčica i 148 dječaka, koji su podjeljeni u tri razvojne faze: kasno djetinstvo, predadolescencija i rana adolescencija. Primjenom prevedenog "Testa depresivnosti za djecu (Depressionstest für Kinder – DTK)" autora Petera Rossmanna (2005) na hrvatskoj populaciji, faktorskom analizom, koristeći analizu glavnih komponenata kao metodu ekstrakcije i oblimin metodu rotacije, dobiveni su odgovarajući faktori koji su predstavljali skale testa, ćija je pouzdanost unutarnje konzistencije zadovoljavajuća: "Disforičnost/Samovrdnovanje" (α = 0, 88), "Agitirano ponašanje" (α = 0, 79) i "Pospanost/Autonomne reakcije" (α = 0, 79). Iz testa su izbačene čestice br. 50 i 6 zbog nezadovoljavajućih metrijskih karakteristika. Nisu utvrđene značajne dobne i spolne razlike, niti interakcije tih dviju varijabli, na učestalost simptoma obuhvaćenih skalama "Disforičnost/Samovrednovanje" i "Pospanost/Autonomne reakcije". Na skali "Agitirano ponašanje" dječaci imaju značajno veće rezultate od djevojčica te su simptomi obuhvaćeni tom skalom najučestaliji u ranoj adolescencij. Školski uspjeh je u negativnoj i značajnoj korelaciji sa rezultatima na svim navedenim skalama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb