Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 506202

RAZUMIJEVANJE KEMIJSKE RAVNOTEŽE U SREDNJOŠKOLSKOJ POPULACIJI NASTAVNIKA I UČENIKA HRVATSKE


Kuštelega, Andreja
RAZUMIJEVANJE KEMIJSKE RAVNOTEŽE U SREDNJOŠKOLSKOJ POPULACIJI NASTAVNIKA I UČENIKA HRVATSKE, 2010., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 506202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
RAZUMIJEVANJE KEMIJSKE RAVNOTEŽE U SREDNJOŠKOLSKOJ POPULACIJI NASTAVNIKA I UČENIKA HRVATSKE
(THE UNDERSTANDING OF THE CHEMICAL EQUILIBRIUM IN CROATIAN HIGH SCHOOL TEACHER AND STUDENT POPULATION)

Autori
Kuštelega, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
4.11

Godina
2010

Stranica
95

Mentor
Mrvoš-Sermek, Draginja ; Vicković, Ivan

Ključne riječi
kemijska ravnoteža; hrvatske škole; alternativni koncepti; interaktivna ploča
(chemical equilibrium; Croatian schools; misconceptual understanding; interactive whiteboard)

Sažetak
Kemijska ravnoteža smatra se jednim od temeljnih kemijskih koncepata u nastavnim programima kemije kroz sve nivoe kemijskog obrazovanja. U mnogim zemljama svijeta s različitim obrazovnim sustavima provedena su brojna edukacijska istraživanja o usvojenosti sadržaja o kemijskoj ravnoteži, te nastavnim metodama koje utječu na poboljšanje konceptualnog razumijevanja pojmova. Rezultati tih istraživanja ukazuju da je konceptualno razumijevanje kemijske ravnoteže kod učenika, studenata i nastavnika nedostatno. U Hrvatskom obrazovnom sustavu takva istraživanja nisu do sada provedena. Ovaj diplomski rad sastoji se od dvije cjeline: istraživačkog i metodičkog dijela. U istraživačkom dijelu rada naveden je literaturni pregled značajnijih edukacijskih radova o konceptualnom razumijevanju i metodama poučavanja kemijske ravnoteže. Opisana je metodologija i rezultati pilot-istraživanja provedenog u okviru ovog rada u razdoblju 2008. – 2010. godine s 366 ispitanika (35 nastavnika srednjih škola, 17 apsolvenata i 221 brucoš nastavničkih smjerova Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu, te 93 učenika četvrtih razreda gimnazije). Ispitni materijal konstruiran je od autorskih pitanja i pitanja preuzetih iz svjetskih baza konceptualnih testova. Dobiveni odgovori obrađeni su po postignućima za svako pitanje, tj. kvantitativno i kvalitativno gdje su identificirani alternativni koncepti, razine kognitivnih postignuća i sl. Navedenom analizom utvrđeni su jednaki alternativni koncepti dobiveni edukacijskim istraživanjima diljem svijeta: 1) zanemarivanje množine kao i koncentracije sudionika reakcije ; 2) nerazumijevanje pojma nastajanja i nestajanja sudionika reakcije ; 3) nerazumijevanje značenja kemijske ravnoteže i 4) nekorištenje Le Châtelier-ovog principa. U metodičkom dijelu rada predložena su, na temelju identificiranih najčešćih alternativnih koncepata o kemijskoj ravnoteži, dva nastavna blok-sata u kojima uz pokuse, animacije i igre kao glavno nastavno sredstvo služi interaktivna ploča.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
119-0091361-2957 - Razvoj metoda nastave kemije na interaktivnoj školskoj ploči (, )
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj (, )

Ustanove
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Vicković (mentor)

Avatar Url Draginja Mrvoš-Sermek (mentor)

Citiraj ovu publikaciju

Kuštelega, Andreja
RAZUMIJEVANJE KEMIJSKE RAVNOTEŽE U SREDNJOŠKOLSKOJ POPULACIJI NASTAVNIKA I UČENIKA HRVATSKE, 2010., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Kuštelega, A. (2010) 'RAZUMIJEVANJE KEMIJSKE RAVNOTEŽE U SREDNJOŠKOLSKOJ POPULACIJI NASTAVNIKA I UČENIKA HRVATSKE', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ku\v{s}telega, A.}, year = {2010}, pages = {95}, keywords = {chemical equilibrium, Croatian schools, misconceptual understanding, interactive whiteboard}, title = {THE UNDERSTANDING OF THE CHEMICAL EQUILIBRIUM IN CROATIAN HIGH SCHOOL TEACHER AND STUDENT POPULATION}, keyword = {chemical equilibrium, Croatian schools, misconceptual understanding, interactive whiteboard}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font