Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske (CROSBI ID 363603)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kuštelega, Andreja Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske / Mrvoš-Sermek, Draginja ; Vicković, Ivan (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2010

Podaci o odgovornosti

Kuštelega, Andreja

Mrvoš-Sermek, Draginja ; Vicković, Ivan

hrvatski

Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske

Kemijska ravnoteža smatra se jednim od temeljnih kemijskih koncepata u nastavnim programima kemije kroz sve nivoe kemijskog obrazovanja. U mnogim zemljama svijeta s različitim obrazovnim sustavima provedena su brojna edukacijska istraživanja o usvojenosti sadržaja o kemijskoj ravnoteži, te nastavnim metodama koje utječu na poboljšanje konceptualnog razumijevanja pojmova. Rezultati tih istraživanja ukazuju da je konceptualno razumijevanje kemijske ravnoteže kod učenika, studenata i nastavnika nedostatno. U Hrvatskom obrazovnom sustavu takva istraživanja nisu do sada provedena. Ovaj diplomski rad sastoji se od dvije cjeline: istraživačkog i metodičkog dijela. U istraživačkom dijelu rada naveden je literaturni pregled značajnijih edukacijskih radova o konceptualnom razumijevanju i metodama poučavanja kemijske ravnoteže. Opisana je metodologija i rezultati pilot-istraživanja provedenog u okviru ovog rada u razdoblju 2008. – 2010. godine s 366 ispitanika (35 nastavnika srednjih škola, 17 apsolvenata i 221 brucoš nastavničkih smjerova Prirodoslovno- matematičkog fakulteta u Zagrebu, te 93 učenika četvrtih razreda gimnazije). Ispitni materijal konstruiran je od autorskih pitanja i pitanja preuzetih iz svjetskih baza konceptualnih testova. Dobiveni odgovori obrađeni su po postignućima za svako pitanje, tj. kvantitativno i kvalitativno gdje su identificirani alternativni koncepti, razine kognitivnih postignuća i sl. Navedenom analizom utvrđeni su jednaki alternativni koncepti dobiveni edukacijskim istraživanjima diljem svijeta: 1) zanemarivanje množine kao i koncentracije sudionika reakcije ; 2) nerazumijevanje pojma nastajanja i nestajanja sudionika reakcije ; 3) nerazumijevanje značenja kemijske ravnoteže i 4) nekorištenje Le Châtelier-ovog principa. U metodičkom dijelu rada predložena su, na temelju identificiranih najčešćih alternativnih koncepata o kemijskoj ravnoteži, dva nastavna blok-sata u kojima uz pokuse, animacije i igre kao glavno nastavno sredstvo služi interaktivna ploča.

kemijska ravnoteža ; hrvatske škole ; alternativni koncepti ; interaktivna ploča

nije evidentirano

engleski

The understanding of the chemical equilibrium in Croatian high school teacher and student population

nije evidentirano

chemical equilibrium ; Croatian schools ; misconceptual understanding ; interactive whiteboard

nije evidentirano

Podaci o izdanju

95

04.11.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Kemija