Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima (CROSBI ID 170225)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bilić, Vesna Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 263-281

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna

hrvatski

Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima

Cilj ovog rada je ispitati povezanost učestalosti gledanja televizije i igranja videoigrica te prisutnosti nasilnih sadržaja u njima s direktnim (fizičkim i verbalnim) i indirektnim agresivnim postupcima učenika prema vršnjacima. Ispitanici su učenici (N = 501 ; 51, 9% muški i 49, 1% ženski) sedmog i osmog razreda osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama, prosječne dobi 13.6 godina. Istraživanje je provedeno u veljači 2010., a primijenjeni su instrumenti za procjenu medijskih navika učenika i skala direktne i indirektne agresivnosti DIAS (Direct & Indirect Aggression Scales, Björkqvist i sur., 1992.) Rezultati korelacijske i regresijske analize pokazuju da učenici koji češće gledaju televiziju i češće vrše fizičko i indirektno nasilje nad ostalim učenicima (r=0, 15, p<0, 01 i r=0, 12, p<0, 01), a oni koji češće gledaju emisije u kojima ima više nasilja, češće iskazuju i sva tri oblika nasilnog ponašanja prema drugim učenicima. (r=0, 16, p<0, 01 ; r=0, 24, p<0, 01 ; r=0, 19, p<0, 01). Učestalost gledanja te količina nasilja pridonose predviđanju direktnog (fizičkog i verbalnog) te indirektno nasilnog ponašanja prema vršnjacima. Učenici koji češće igraju računalne ili videoigrice i češće vrše fizičko i verbalno nasilje nad ostalim učenicima (r=0, 28, p<0, 01 i r=0, 09, p<0, 05). Učenici koji igraju igrice u kojima ima više nasilja, češće iskazuju i sva tri oblika nasilnog ponašanja prema ostalim učenicima (r=0, 30, p<0, 01, r=0, 24, p<0, 01 ; r=0, 13, p<0, 01). Učestalost igranja i količina nasilja u igricama prediktori su fizičkog i verbalnog nasilja, dok se povezanost igranja igrica s indirektnim nasiljem nije se pokazala značajnom. Rezultati ovog i drugih recentnih istraživanja sugeriraju da izloženost medijskom nasilju povećava rizik za agresivno i nasilno ponašanje prema vršnjacima u realnom svijetu. Potrebno je naglasiti da na prvi pogled mali statistički učinci mogu imati ozbiljne praktične posljedice stoga što je veliki dio populacije izložen ovim činiteljima rizika.

medijsko nasilje; videoigrice; agresivno ponašanje; međuvršnjački odnosi

nije evidentirano

engleski

The relation between media violence and aggressive peer behaviour

nije evidentirano

media violence; video games; aggressive behaviour; peer relations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (2)

2010.

263-281

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice