Proces prilagodbe djeteta i roditelja na dječji vrtić (CROSBI ID 363561)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kožić, Natalija
Mlinarević, Vesnica
hrvatski
Proces prilagodbe djeteta i roditelja na dječji vrtić
Polazak djeteta u dječji vrtić je, bez ikakvih dvojbi, za dijete i za roditelje velika i važna promjena. I jedni i drugi kroz period prilagodbe prolaze uzburkanih emocija, svatko na svojoj razini. Dijete stupa u jedan - za njega novi - svijet, pun zanimljivih novina, ali i pravila. Miješaju mu se nesigurnost, zbunjenost, bojazan, ali i dječja znatiželja i urođena želja za istraživanjem i upoznavanjem novih ljudi i situcija. Roditelj, s druge strane, mora prihvatiti prvu odvojenost od djeteta, osvijestiti pozitivne aspekte vrtičkog okruženja i suočiti se s činjenicom da mu dijete više nije "beba" i da ima druge potrebe i interese, izvan roditeljskog doma. Uz to, roditelj mora biti taj koji će pomoći djetetu, kvalitetno ga pripremiti za period prilagodbe i voditi ga kroz taj proces. Odgojitelj (pedagoški stručnjak) je u ovom procesu, svojevrstan autoritet i osoba na koju se i roditelji i djeca mogu osloniti, tražiti informaciju i pomoć. Svaka promjena (i prilagodba na nju) je stresna, pa tako i ova. Ipak uz kvalitetnu pripremu roditelja, partnerski odnosi s odgojiteljima i nadasve puno strpljenja i pažnje usmjerene na dijete i njegove osjećaje, proces prilagodbe na vrtić može, umjesto mučnog i napornog perioda, biti vrijeme u kojemu i dijete i roditelj osvješćuje nove spoznaje o sebi i drugima i zajedno prelaze u novu fazu odgoja i odrastanja.
predškolska dob; dijete; vrtić; vrtičko okruženje
nije evidentirano
engleski
The Process of Adjustment of the Child and Parents on Child care
nije evidentirano
preschool age child; kindergarten; kindergarten environment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
29
18.10.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek