Komunikacijski model govornih vježbi u osnovnoj školi : doktorska disertacija (CROSBI ID 363557)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Bakota, Lidija
Vodopija, Irena
hrvatski
Komunikacijski model govornih vježbi u osnovnoj školi : doktorska disertacija
Učenje jezika podrazumijeva razvijanje komunikacijskih sposobnosti koje u sebe uključuju tri podsposobnosti: jezičnu (lingvističku), društvenojezičnu (sociolingvističku) i uporabnu (pragmatičku) sposobnost. U radu se pristupilo istraživanju sadržaja govornih vježbi u nastavi hrvatskoga jezika odnosno jezičnoga izražavanja u osnovnoj školi. Usporedna je analiza sadržaja govornih vježbi u udžbenicima (tiskanima zaključno s 2006. godinom s udžbenicima nove generacije tiskanim u 2007. i prilagođeni zahtjevima Hrvatskoga nacionalnog obrazovnog standarda za osnovnu školu) pokazala nedovoljnu zastupljenost komunikacijskih sadržaja govornih vježbi. U radu je provedena i usporedna analiza nastavnih planova i programa (Nastavni plan i program za osnovnu školu (1999.-2006.) i Nastavni plan i program za osnovnu školu (2006./2007.). Analiza je nastavnih planova i programa za osnovnu školu u predmetu Hrvatski jezik pokazala potrebu uvođenja komunikacijskih sadržaja govornih vježbi u nastavu jezičnoga izražavanja. U radu se stoga predlažu sadržajne dopune Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu za predmet Hrvatski jezik, nastavno područje jezično izražavanje, komunikacijskim sadržajima govornih vježbi. U radu je predstavljen i Komunikacijski model govornih vježbi.
hrvatski jezik; jezično izražavanje; govorne vježbe; komunikacijski model govornih vježbu u osnovnoj školi
nije evidentirano
engleski
Communication model of oral exercises in elementary school
nije evidentirano
Croatian language; linguistic expressing; oral exercises; communication model of oral exercises in elementary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
254
21.09.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb