Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 505630

Jesu li časopisi za djecu i mladež promicatelji jezične kulture


Vodopija, Irena; Bakota, Lidija
Jesu li časopisi za djecu i mladež promicatelji jezične kulture // Rano učenje hrvatskoga jezika 4
Zagreb, Republika Hrvatska: Učiteljski fakultet Sveučilišta u zagrebu, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Jesu li časopisi za djecu i mladež promicatelji jezične kulture
(Do menagers for childern and teenagers reflect language policy)

Autori
Vodopija, Irena ; Bakota, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Skup
Rano učenje hrvatskoga jezika 4

Mjesto i datum
Zagreb, Republika Hrvatska, 11.-13. 11. 2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Jezična kultura; jezični purizam; strane riječi
(Language policy; puritanism; foreign words)

Sažetak
Pod jezičnom se kulturom misli dvoje: briga za jezičnu čistoću te prilagodba komunikacije javnoj (službenoj) i privatnoj uporabi. Purizam kao univerzalna značajka standardiziranih jezika u oprjeci je spram sithijskoga, neprimjerenoga i neutemeljenoga preuzimanja stranih riječi i njihovoga neprilagođavanja pravilima hrvatskoga standardnog jezika. Stilsko raslojavanje također je sinonim za jezičnu kulturu. Ono podrazumijeva biranje jezičnih izraza koji odgovaraju komunikacijskoj situaciji (govornoj i/ili pisanoj) i njezinim sudionicima. Stilska se iznijansiranost ogleda u polifunkcionalnom karakteru standardnoga jezika. U radu se kritički preispituje nemotivirana zastupljenost stranih riječi u časopisima namijenjenima mladima. Izloženost jezičnim izrazima neprilagođenima hrvatskom standardnom jeziku neizravno upućuje na njihovu nefunkcionalnu i neprimjerenu uporabu u govornoj i/ili pisanoj komunikaciji u mlađih govornika. Slaba jezična kultura djece školske dobi odraz je, između ostaloga, i čitanja tekstova udaljenih od jezične čistoće i polifunkcionalne iznijansiranosti primjerene hrvatskom kao standardnom jeziku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek