Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informativni složenac – analiza retoričkih vrsta unutar informativnih emisija hrvatskih televizija (CROSBI ID 571258)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vančura, Alma ; Tomić, Diana Informativni složenac – analiza retoričkih vrsta unutar informativnih emisija hrvatskih televizija // Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene. 2010. str. 105-106

Podaci o odgovornosti

Vančura, Alma ; Tomić, Diana

hrvatski

Informativni složenac – analiza retoričkih vrsta unutar informativnih emisija hrvatskih televizija

U radu se analizira format središnjih informativnih emisija hrvatskih televizija s obzirom na retoričke vrste. Kriteriji su za podjelu retoričkih vrsta brojni (Škarić, 2003), a retorička praksa današnjice, posebice medija, otvara nove mogućnosti klasifikacije. S druge strane, format informativnih emisija na televiziji uvelike je određen i ciljem djelovanja na publiku te se posljednjih godina sve češće govori o zabavnom karakteru informativnih emisija (eng. infotainment) što naravno utječe i na prisutnost pojedinih retoričkih vrsta unutar formata. U informativnim emisijama možemo pronaći neke retoričke vrste spomenute u Škarićevoj podjeli (2003): anketu, intervju i razgovor na temu kao dio skupine razgovora, potom kratke monologe od kojih bi se većina mogla naći u informativnoj emisiji, te posebne govorne vrste od kojih se u novije vrijeme prijenos (javljanja s mjesta događaja) često susreće u televizijskim "dnevnicima". Letica (2003) ne nudi klasifikaciju nego detaljan opis pojedinih vrsta u sklopu televizijskog medija, što u ovom radu služi kao dodatan temelj za analizu korpusa s obzirom da se uključuju tipične televizijske vrste. Cilj je rada odrediti koje retoričke vrste prevladavaju u informativnim emisijama hrvatskih televizija (na temelju postojećih klasifikacija ili opisa), njihovo trajanje i vremenski udio unutar emisije, odrediti vezu nmeđu vrstama unutar samog formata (polifonost svake od njih) te provjeriti koliko elementi formata određuju strategiju emisije, odnosno miješanje strategija. Analiza je provedena na korpusu od 15 informativnih emisija (po pet sa svake hrvatske televizije) u trajanju preko osam sati. Rezultati pokazuju da je očekivano najveći udio vijesti i najava te polifonost vrsta unutar formata, no i priličan broj različitih komentara. Isto tako, vidljiva je razlika u strukturi informativne emisije nacionalne televizije u odnosu na komercijalne.

informativne emisije; infotainment; retoričke vrste; strategije

nije evidentirano

engleski

INFORMATION CASSEROLE - Analysis of Rhetoric Genres in the News of Croatian Televisions

nije evidentirano

news; infotainment; rhetoric genres; strategies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

105-106.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene

Podaci o skupu

XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL, Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije metoda i primjene

predavanje

20.05.2010-22.05.2010

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija