Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima (CROSBI ID 571242)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 151-167

Podaci o odgovornosti

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja

hrvatski

Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima

Razvoj interkulturalnih kompetencija osjetljiv je i cjeloživotni proces. Osposobljavanje osobe za suživot u multikulturnom okružju pedagoški je zadatak. S njim valja započeti već u dječjem vrtiću i osnovnoj školi s procesom socijalizacije te odgoja i obrazovanja, a nastavlja se tijekom cjeloživotnoga obrazovanja. Značajnu ulogu u tom procesu imaju škole i učiteljski fakulteti koji obrazuju buduće učitelje-glavne pokretače i medijatore u stjecanju interkulturalnih sadržaja i vrednota. Promicanjem interkulturalnih sadržaja unutar kolegija na učiteljskim studijima omogućava se osvješćivanje budućih učitelja o važnosti stvaranja interkulturalnih kompetencija koje su neophodne za interakciju s učenicima. Stečene interkulturalne kompetencije budući će učitelji implementirati u cjelokupan odgojno-obrazovni proces, a posebno unutar izvannastavnih aktivnosti - terenske nastave, međuškolskih projekata, školskih svečanosti, natjecanja i međunarodnih manifestacija. Obogaćeni interkulturalnim sadržajima tijekom studija i neformalnoga obrazovanja učitelji će moći poticati učenike na promoviranje i oblikovanje stava otvorenosti prema drugima, promicati jednakost i međusobno uvažavanje u cjelokupnoj društvenoj zajednici. U radu su analizirani sadržaji integriranih preddiplomskih i diplomskih petogodišnjih sveučilišnih studijskih programa za školskoga učitelja s Učiteljskih fakulteta u Osijeku, Rijeci, Zadru i Splitu. Ispitani su također stavovi studenata Učiteljskog fakulteta u Osijeku o važnosti stečenih interkulturalnih kompetencija koje pružaju mogućnosti ostvarivanja uspješnije komunikacije, empatije te smanjenje predrasuda, stereotipa i diskriminacije u odgojno-obrazovnim ustanovama i šire. Radom se želi poticati svijest studenata učiteljskoga studija o promicanju kulturalnih, ali i interkulturalnih vrijednosti i vještina koje će primjenjivati u nastavi i izvannastavnim aktivnostima.

interkulturalnost ; kompetencije ; studenti ; učiteljski studiji ; izvannastavne aktivnosti

Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.

engleski

Do Future teachers Posses Intercultural Competencies to Work in Extra - Curricular Activities

nije evidentirano

interculturalism ; competencies ; students ; teacher education ; extracurricular activities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

151-167.

2010.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-6965-21-2

Podaci o matičnoj publikaciji

Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings

Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka

Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek

Podaci o skupu

2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education

predavanje

30.09.2010-01.10.2010

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija