Izazovi suvremenog društva za socijalni rad u obrazovanju (CROSBI ID 571107)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Berc, Gordana
hrvatski
Izazovi suvremenog društva za socijalni rad u obrazovanju
Rad se bavi razmatranjem uloge struke socijalnog rada unutar sustava odgoja i obrazovanja, a s naglaskom na rad s učenicima, njihovim roditeljima, nastavnicima i širom lokalnom zajednicom u svrhu smanjivanja djelovanja rizičnih činitelja i njihovih posljedica tijekom odrastanja djece i mladih. Cilj rada je razmotriti izazove socijalnog rada u kontekstu nepovoljnog djelovanja karakteristika suvremenog društva na djecu i mlade. Stalne promjene u suvremenom društvu donose određene rizike, pa je Beck (1992) takvo društvo nazvao «društvom rizika» (Piko i Vazsonyi, 2004:719). Istraživanja koja su se bavila proučavanjem različitih oblika neprihvatljivog ponašanja djece i mladih pokazala su da se radi o određenoj vrsti sindroma poremećaja u ponašanju koji je čvrsto povezan s karakteristikama modernog društva (Ary i sur., 1999., Deković, 1999.). Takvi oblici ponašanja nastaju kao posljedica negativnih okolnosti na razini: obitelji, škole, grupe vršnjaka, šire zajednice. Izvori rizika mogu biti nesređene obiteljske prilike, odgojna zapostavljenost, siromaštvo, nezdrava socijalna sredina, dosada, loše društvo, utjecaj ulice, zlouporaba sredstava ovisnosti i drugo. Zakazivanje izvora zaštite poput roditelja, odgajatelja, učitelja, stručnih timova u školi, lokalne i šire društvene zajednice potiču djelovanje rizičnih činitelja na razvoj djece i mladih (Maragunić, 2003.). Socijalni rad u obrazovanju je specijalizirana djelatnost usmjerena pomaganju učenicima u njihovom školovanju te poticanju njihovih razvojnih potencijala. U tom smislu je povezivanje rada škole, obitelji učenika i lokalne zajednice iznimno važno kako bi se stvorile pretpostavke za uspješno obrazovanje te zdravi rast i razvoj djece i mladih (NASW, 2002). Time je školski socijalni radnik prepoznat kao stručnjak koji se u svom profesionalnom radu bavi školskim, obiteljskim, psiho-socijalnim i drugim problemima koji opterećuju učenika, upoznaje se s njegovom obitelji i njezinim modelima funkcioniranja te uključuje resurse lokalne zajednice za prevladavanje tih problema kako bi se učeniku i njegovoj obitelji omogućili povoljniji uvjeti života (Wulfers, 2005). U tom kontekstu se uloga i djelovanje socijalnog radnika baziraju na poticanju promjena u obitelji kroz osnaživanje potencijala učenika za njegovu uspješnu socijalizaciju, jačanje izvora obiteljske otpornosti obitelji učenika, na pokretanju resursa lokalne zajednice u svrhu podrške i povezivanja navedenih subjekata s ciljem stvaranja pretpostavki za uspješan socijalni razvoj djece i mladih u suvremenom društvu.
suvremeno društvo; učenik; škola; obitelj; socijalni rad
nije evidentirano
engleski
The challenges of Modern Society for Social Work within Educational System
nije evidentirano
contemporary society; pupils; school; family; social work
nije evidentirano
Podaci o prilogu
123-123.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti : profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava : knjiga sažetaka
Žitnik, Marijana ; Leutar, Zdravka ; Miljenović, Ana ; Buljevac, Marko
Mostar:
Podaci o skupu
Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti – profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava
poster
20.10.2010-23.10.2010
Mostar, Bosna i Hercegovina