Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i ostvarivanje kontinuiteta odgojne prakse (CROSBI ID 570973)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Romstein, Ksenija ; Balić, Tijana Vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i ostvarivanje kontinuiteta odgojne prakse // Susret pedagoga Hrvatske (8 ; 2010) Osijek, Hrvatska, 19.04.2010-21.04.2010

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija ; Balić, Tijana

hrvatski

Vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i ostvarivanje kontinuiteta odgojne prakse

Suradnja odgojitelja i roditelja, u smislu ostvarivanja kontinuiteta odgojne prakse, obilježena je proturječjem jer je odgojiteljima u prvom redu važno očuvanje profesionalnog identiteta, a roditeljima očuvanje vlastite obiteljske kulture, tj. obiteljskih vrijednosti, uloga i relacija u odgoju djece. Razlike u odgojnoj praksi podizanja djece u obitelji i instituciji proizlaze iz razlike u okruženju i razlike u dominantnoj orijentaciji o poželjnom i ispravnom, odnosno vrijednostima. Odgojni ciljevi zrcale sustav vrijednosti - oni odražavaju sliku poželjnog (idealnog) čovjeka koju implicitno njeguju, kako roditelji, tako i odgojitelji. No, isto tako, u literaturi se često može naći tvrdnja kako su odgojno-obrazovne institucije (pa tako i dječji vrtići) mjesta legitimnog in-puta socijalnih vrijednosti koje su normativne naravi te da je suvremena obitelj karakterizirana postojanjem paralelizma tradicionalnih odgojnih (patrijahalnih) vrijednosti i vrijednosti individualne samorealizacije njezinih članova. Ako je obitelj relativno rezistentna na socijalne promjene, tada je razumljivo postojanje raskoraka u vrijednosnom sustavu roditelja i odgojitelja jer su odgojitelji (u profesionalnom smislu) u funkciji ispunjavanja ciljeva institucije. Suvremena demografska kretanja, izmijenjene uloge roditelja, nove kompetencije koje društvo nameće roditeljima i djeci te globalizacijom izmijenjen sustav vrijednosti samo su neke od prepreka ostvarivanju kontinuiteta odgoja. Stoga je, uz međusobno uvažavanje pozicije roditelja i odgojitelja i usaglašavanje odgojnih ciljeva, za ostvarivanje kontinuiteta potrebno njegovanje personalizirane, dvosmjerne komunikacije. Sličnost na razini sustava vrijednosti roditelja i odgojitelja povećava razvojne potencijale oba okruženja koji su, prema suvremenom pedagoškom shvaćanju, komplementarni.

roditelji ; odgojitelji ; vrijednosni sustav ; kontinuitet ; odgojna praksa

nije evidentirano

engleski

Parents' and pre-school teachers' value system and continuity of pedagogical practice achievement

nije evidentirano

parents ; preschool teachers ; value system ; continuity ; pedagogical practice

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Susret pedagoga Hrvatske (8 ; 2010)

predavanje

19.04.2010-21.04.2010

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija