Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti na kulturu provođenja slobodnog vremena mladih (CROSBI ID 363416)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vidulin-Orbanić, Sabina Utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti na kulturu provođenja slobodnog vremena mladih / prof. dr. sc. Vlatko Previšić (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Vidulin-Orbanić, Sabina

prof. dr. sc. Vlatko Previšić

hrvatski

Utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti na kulturu provođenja slobodnog vremena mladih

U ovoj doktorskoj disertaciji raspravlja se o pitanjima škole i obrazovanja, slobodnog vremena djece i mladih i glazbenog odgoja i obrazovanja kao važne sastavnice opće kulture. Škola se razmatra kao ustanova stjecanja obrazovanja, opisuje se njezina odgojno-obrazovna struktura i navodi njezina današnja uloga stvaralačke, humane i socijalne zajednice. Uspjeh škole ogleda se u poticanju individualnih sposobnosti i vještina učenika, a osobito pogodno mjesto za takav pristup su izvannastavne aktivnosti. U uvodnom dijelu čitatelja se potiče na razmišljanje o potrebi mijenjanja škole iz zatvorenog sustava u otvoreni i na promicanje vrijednosti i važnosti izvannastavnih glazbenih aktivnosti. Te aktivnosti doprinose ugledu i uspjehu škole, a veliko značenje imaju u životu učenika: na taj način razvijaju svoje dispozicije i kvalitetno provode svoje slobodno vrijeme. U prvom dijelu disertacije pod nazivom Škola kao ustanova stjecanja obrazovanja analizira se odnos obrazovanja i čovjeka, odnosno društvena uvjetovanost obrazovanja. Škola se razmatra kao značajna ustanova odgoja i obrazovanja, specifična po svojoj društvenoj i stručno-znanstvenoj namjeni. Radi boljeg razumijevanja zahtjeva suvremene škole i obrazovanja potrebno je poznavati povijesni tijek škole, opće pedagoške ideje, alternativne poticaje, pokušaje i projekte, od kojih su neki neposredno utjecali na današnje poimanje škole. Za koncipiranje uspješne suvremene škole potrebne su promjene. Iz tog razloga, u radu smo istakli problemske situacije s kojima se susreće suvremena škola i ponudili određena rješenja. Također, utvrdili smo i važnu ulogu učitelja kao osnovnog nositelja i pokretača promjena u školi. Drugi dio nosi naziv Odgojno-obrazovna struktura škole. Opisuje se odgojno-obrazovni rad u osnovnoj školi, a osobito se značenje pridaje izvannastavnim aktivnostima. Uz povijesni osvrt izvannastavnih aktivnosti, navode se razlozi za njihovo provođenje, zakonsko-administrativna regulativa, organizacija rada, aktualna problematika izvannastavnih aktivnosti i prikazuju se načini prezentacije rada i rezultata tih aktivnosti. Opisuje se i način te postupak unutarnjeg i vanjskog dokumentiranja izvannastavnih aktivnosti. U trećem dijelu rada, pod nazivom Slobodno vrijeme kao čimbenik odgoja i obrazovanja, razmatra se pojam i pojava slobodnog vremena i opisuju se njegova društveno-pedagoška obilježja. Analizira se i tumači slobodno vrijeme u suvremenom društvu, slobodno vrijeme djece i mladih, odnos škole i slobodnog vremena učenika te se promovira važnost poticanja kulture provođenja slobodnog vremena djece i mladih. Četvrti dio disertacije posvećen je glazbenom odgoju i obrazovanju. Razmatra se uloga glazbe i glazbene nastave u različitim povijesnim razdobljima, opisuje se glazbena nastava u Hrvatskoj. Navode se koncepcije glazbene nastave u općeobrazovnoj školi i težnje za oblikovanjem uspješne nastave glazbe koju je moguće ostvariti otvorenom koncepcijom. Nadalje se analiziraju i usustavljuju izvannastavne glazbene aktivnosti u osnovnoj školi: zborno pjevanje, solističko i komorno vokalno i instrumentalno muziciranje, folklor, ples i glazba na računalu. Osobita se pozornost pridaje ulozi stvaralaštva u školi te glazbenom stvaralaštvu. U ovom se dijelu govori i o zanimanju učenika za izvannastavne glazbene aktivnosti. Peti dio donosi empirijsko istraživanje, opisuje problem i predmet istraživanja, cilj i zadatke, metode istraživanja i statističke postupke, uzorak istraživanja, instrumente istraživanja, postupke obrade podataka i način provođenja istraživanja. U šestom dijelu, u diskusiji empirijskih rezultata, prikazanim rezultatima opisano je sljedeće: izvannastavne aktivnosti u kojima učenici sudjeluju u slobodnom vremenu te koliko vremena provode na organizirani način ; poimence se navode izvannastavne glazbene aktivnosti, daje se postotak zastupljenosti, iskazuje zadovoljstvo kvalitetom aktivnosti kao i potreba za bavljenjem glazbom u neorganiziranom slobodnom vremenu ; opisuje se i tumači utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti na kulturu provođenja slobodnog vremena. U sedmom dijelu, u zaključku, rekapituliraju se glavne teze disertacije, zapažanja i rezultati do kojih se došlo znanstvenim i empirijskim putem.

škola; odgoj i obrazovanje; slobodno vrijeme; glazbena kultura; izvannastavne glazbene aktivnosti

nije evidentirano

engleski

The Influence of Extracurricular Musical Activities on the Culture of Free Time in Young People

nije evidentirano

school; education and schooling; free time; musical culture; extracurricular musical activities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

236

22.11.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija