Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta (CROSBI ID 169849)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Mikulić, Borislav
hrvatski
Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta
U radu se komentiraju neki aspekti filozofske relevancije Bhagavadgîte povodom novog izdanja u hrvatskom prijevodu Gorana Kardaša s kritičkim aparatom i intertekstualnom studijom: s jedne strane, intertekstualnost se, kao imanentnije načelo analize, prikazuje kao legitimni nastavak logike komparativizma u historijama ideja i ujedno kao nužni supstitut komparativne metode ; s druge strane, intertekstualnost se kao načelo analize prevodi sa filološke i sadržajno-historijske razine analize u model sinkronijskog poretka različitih dis kursâ. Takva zamjena filološke razine konceptualnom i diskurzivnom omogućuje da se na Bhagavadgîti uoče kako »postmoderne« forme iskaza (citativnost, eklekticizam) tako i neki temeljni sadržajni koncepti (subjekt, sloboda, dužnost, odgovornost) koji se tradicionalno pripisuju »modernosti« od Kantove ideje »moralnosti« i njezine kritike u Hegelovoj ideji »običajnosti« ; završno se komentiraju još jednom razlozi poznatog zaokreta u Hegelovu stavu prema »isključenju filozofije Istočnjaka« iz povijesti filozofije nakon pojave Gîte u prijevodu Wilhelma von Humboldta, čiji jezično-teorijski rad predstavlja ishodište suprot ne, nietzscheovske linije suvremene filozofije
filozofska književnost; intertekstualnost; indijska filozofija; Bhagavadgita; etika dužnosti
nije evidentirano
engleski
Intertextuality and Interdiscursivity. Comparativism between Philology and the Ethical Theory of Subject
nije evidentirano
philosophical literature; indian philosophy; intertextuality; Bhagavadgita; ethics of duty
nije evidentirano