HNOS i suvremena škola: Reakcija ili interakcija? (CROSBI ID 42961)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vidulin-Orbanić, Sabina ; Pejić Papak, Petra
hrvatski
HNOS i suvremena škola: Reakcija ili interakcija?
Učinkovito djelovanje u suvremenom društvu zahtijeva novu tipologiju znanja, vještina, vrijednosti i stavova, nove kompetencije pojedinaca. Otvorenost potrebama današnjice i susret s realnom životnom sredinom čini školu suvremenom. Osnovni uvjeti koncipiranja suvremene škole odnose se na određivanje strukture sadržaja obrazovanja, poticanje individualnosti i kreativnosti, upoznavanje i ovladavanje novim tehnologijama te afirmiranje cjeloživotnog obrazovanja. Kvaliteta i djelotvornost škole rezultat je sustavnog unapređivanja kvalitete rada. Upravo je Hrvatski nacionalni obrazovni standard cjelovit pristup obrazovnom procesu koji nastoji uskladiti nove prijedloge promjena s novim saznanjima o poučavanju i učenju usmjerenim na razvojne razine učenika. Predlažu se didaktičko-metodički sustavi koji učenicima pružaju mogućnost izbora sadržaja, metoda, oblika i uvjeta za ostvarivanje programskih ciljeva i sadržaja. U skladu s time, u radu se prikazuju rezultati istraživanja o poimanju Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda studenata razredne nastave Sveučilišta u Puli, Rijeci i Splitu. Cilj istraživanja bio je iskazati percepciju studenata u svezi promjena u nastavnoj praksi uvođenjem HNOS-a. Zaključak navodi na to da se ukupna percepcija studenata odnosi na promjene vezane uz uporabu suvremenih oblika rada te aktivniji i kreativniji rad učenika i učitelja i pridavanje važnosti (samo)vrednovanju.
kvalitetna škola, suvremeno obrazovanje, Hrvatski nacionalni obrazovni standard, nastavna praksa
nije evidentirano
engleski
HNOS and modern school: Reaction or Interaction?
nije evidentirano
quality-school, contemporary education, Croatian educational national standard, teaching training
nije evidentirano
Podaci o prilogu
15-32.
objavljeno
Podaci o knjizi
Škola po mjeri(monografija)
Kadum, Vladimir
Pula: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
2009.
978-953-7498-24-5