Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj zemljopisnih oznaka na konkurentnost poljoprivredno-prehrambenih proizvoda - očekivanja proizvođača- (CROSBI ID 363359)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Mesić, Željka Utjecaj zemljopisnih oznaka na konkurentnost poljoprivredno-prehrambenih proizvoda - očekivanja proizvođača- / Cerjak, Marija (mentor); Zagreb, Agronomski fakultet, . 2010

Podaci o odgovornosti

Mesić, Željka

Cerjak, Marija

hrvatski

Utjecaj zemljopisnih oznaka na konkurentnost poljoprivredno-prehrambenih proizvoda - očekivanja proizvođača-

Cilj ovog istraživanja je bio ispitati poznaju li proizvođači zemljopisne oznake (ZO), kako ih percipiraju, što utječe na percepciju važnosti ZO, te utvrditi njihova očekivanja o utjecaju ZO na povećanje konkurentnosti poljoprivredno prehrambenih proizvoda. Istraživanje je provedeno s proizvođačima 4 poljoprivredno prehrambena proizvoda s visokim potencijalom za dobivanje oznake izvornosti ili oznake zemljopisnog podrijetla i to: paški sir, zagorski puran, slavonski kulen ili kulin i virovitička paprika. U istraživanju je rabljena metoda telefonskog ispitivanja, a kao instrument strukturirana anketna upitnica. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 120 ispitanika, po 30 proizvođača svakog odabranog proizvoda. Očekivanja poljoprivrednika o utjecaju ZO na povećanje konkurentnosti su mjerena na osnovu slijedećih indikatora konkurentnosti: povećanje prodaje, povećanje prodajne cijene, povećanje poznatosti, smanjenje crnog tržišta i sprječavanje zlouporabe imena. Ukupno očekivanje proizvođača je izračunato kao zbroj očekivanja pojedinačnih indikatora konkurentnosti pri čemu su težine pojedinih očekivanja izračunate pomoću metode jednostavnog višeatributnog rangiranja (SMART - The Simple Multi-Attribute Rating Technique). Istraživanje je pokazalo da je samo manji udio ispitanika u potpunosti upoznat sa zemljopisnim oznakama. Veće znanje o oznakama imaju obrazovaniji proizvođači i oni koji su članovi Zadruga/udruga i mljekara čiji su članovi/kooperanti. Ispitanici koji znaju više o zemljopisnim oznakama imaju pozitivnija očekivanja o tim oznakama. Oni se planiraju uključiti u postupak, te vjeruju više od ostalih ispitanika da će zaštita ZO povećati povjerenje potrošača u zdravstvenu sigurnost njihovog proizvoda, povećati poznatost i zaštititi ime njihovih proizvoda od zlouporabe i imitacije. Neznatno manji udio ispitanika očekuje da će zaštita povećati prodaju i prodajnu cijenu te smanjiti crno tržište. Rezultati istraživanja daju informacijsku podlogu za bolje upravljanje zemljopisnim oznakama, te ukazuju na potrebu većeg informiranja i educiranja proizvođača o zemljopisnim oznakama i koristima koje te oznake nose.

zemljopisne oznake; očekivanja proizvođača; anketa; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

The impact of geographical indications (PDO and PGI) on the competitiveness of agri-food products - expectations of producers -

nije evidentirano

Geographical indications; expectations of producers; survey; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

114

21.12.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Agronomski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)