Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 503172

Razlike u procjeni usvojenosti vještina grube i fine motorike djece s intelektualnim oštećenjem


Pintarić Mlinar, Ljiljana; Fulgosi-Masnjak, Rea
Razlike u procjeni usvojenosti vještina grube i fine motorike djece s intelektualnim oštećenjem // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.). Zagreb : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. 184-185 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni). / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. str. 184-185 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 503172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike u procjeni usvojenosti vještina grube i fine motorike djece s intelektualnim oštećenjem
(Differences in assessing gross-motor and fine motor skills of children with intellectual disabilities)

Autori
Pintarić Mlinar, Ljiljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.). Zagreb : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. 184-185 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni). / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007, 184-185

ISBN
953-6418-58-9

Skup
7. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko rehabilitacijskim znanostima

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.-16.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
razvoj motorike; intelektualno oštećenje; roditelji
(motor development; intellectual disability; parents)

Sažetak
Poznate činjenice o značaju razvoja motorike u najranijoj djetetovoj dobi našle su i u Hrvatskoj široku primjenu u odabiru obrazaca terapijskog (habilitacijskog i rehabilitacijskog) rada s djecom rođenom s različitim čimbenicima rizika. U uzorku djece s teškoćama u razvoju (primarno sumnjom na intelektualno oštećenje), u dobi od 3 do 11 godina starosti (N = 62), većina roditelja izvještava o uključivanju u terapijske postupke medicinske gimnastike, odnosno fizioterapije prije prve godine života. Nerijetko, međutim, ovo im je bio i jedini vid ponuđenog (re)habilitacijskog tretmana do druge godine života ili čak i duže. Imajući u vidu progonostičku vrijednost praćenja razvoja držanja glave, sjedenja i hodanja, tj. povezanost razvoja motorike s psihičkim razvojem djeteta u prve dvije godine života (Čuturić, 2001), ove podatke možemo prihvatiti s odobravanjem. Problem, međutim, koji je od strane roditelja naznačen, govori u prilog njihovoj relativnoj izoliranosti pri isključivo medicinskim tretmanima, nedovoljnom broju termina i nesigurnosti pri pokušaju ponavljanja demonstriranih vježbi. Nadalje, poteškoće u dostupnosti programa za poticanje razvoja fine motorike ili bolje rečeno, nedostupnost nastavka terapijskih postupaka nakon što je dijete prohodalo, rezultiraju u lošijim obrascima usvojenih vještina grube i fine motorike, tj. njihova značajnog zaostajanja u dijelu populacije s intelektualnim oštećenjem. Cilj je ovog rada bio usporediti rezultate procjene usvojenosti vještina grube i fine motorike, od strane roditelja i od strane stručnjaka. Rezultati govore o većim razlikama između procjenjivača na zadacima za procjenu fine motorike (sumarni rezultat) nego u procjeni vještina grube motorike. Zanimljivo je pak da se ove razlike pripisuju u većem dijelu roditeljskoj subjektivnosti pri obraćanju pažnje ili davanju veće važnosti samo određenim opserviranim vještinama.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2306 - Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pintarić Mlinar, Ljiljana; Fulgosi-Masnjak, Rea
Razlike u procjeni usvojenosti vještina grube i fine motorike djece s intelektualnim oštećenjem // Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.). Zagreb : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. 184-185 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni). / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. str. 184-185 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Pintarić Mlinar, L. & Fulgosi-Masnjak, R. (2007) Razlike u procjeni usvojenosti vještina grube i fine motorike djece s intelektualnim oštećenjem. U: Ferić Šlehan, M., Kranželić, V. & Stošić, J. (ur.)Knjiga sažetaka 7. međunarodnog znanstvenog skupa / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.). Zagreb : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18, 2007. 184-185 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)..
@article{article, author = {Pintari\'{c} Mlinar, Ljiljana and Fulgosi-Masnjak, Rea}, year = {2007}, pages = {184-185}, keywords = {razvoj motorike, intelektualno o\v{s}te\'{c}enje, roditelji}, isbn = {953-6418-58-9}, title = {Razlike u procjeni usvojenosti vje\v{s}tina grube i fine motorike djece s intelektualnim o\v{s}te\'{c}enjem}, keyword = {razvoj motorike, intelektualno o\v{s}te\'{c}enje, roditelji}, publisher = {Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pintari\'{c} Mlinar, Ljiljana and Fulgosi-Masnjak, Rea}, year = {2007}, pages = {184-185}, keywords = {motor development, intellectual disability, parents}, isbn = {953-6418-58-9}, title = {Differences in assessing gross-motor and fine motor skills of children with intellectual disabilities}, keyword = {motor development, intellectual disability, parents}, publisher = {Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu, Znanstveni niz, Knjiga 18}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font