Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ALGORITMI ZA OPTIMIZACIJU MREŽE VIRTUALNIH KANALA (CROSBI ID 331932)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mikac, Domagoj ALGORITMI ZA OPTIMIZACIJU MREŽE VIRTUALNIH KANALA / Kos, Mladen (mentor); Kos, Mladen (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2000

Podaci o odgovornosti

Mikac, Domagoj

Kos, Mladen

Kos, Mladen

hrvatski

ALGORITMI ZA OPTIMIZACIJU MREŽE VIRTUALNIH KANALA

Telekomunikacijski operatori već u početnom razdoblju izgradnje novih mreža mogu ostvariti velike uštede korištenjem kvalitetnog dizajna mreže. Održivost mreže pri jednostrukim kvarovima kao rezultat dvostruke povezanosti omogućava višu razinu kvalitete ponuđenih usluga i osigurava korisnicima kvalitetnija i sigurnija rješenja. Dvostruka povezanost implementiramo na fizičkom sloju, a na višim slojevima prilikom uspostave virtualnih putova moramo voditi računa o nužnosti postojanja dva virtualna puta – primarnog i sekundarnog. Virtualni putovi se određuju već u samom postupku dizajna mreže, a ne dinamički na zahtjev. Ruta sekundarnog VP-a ne smije imati niti jedan zajednički čvor ili granu sa primarnim VP-om, osim naravno, izvorišnog i odredišnog čvora. To je samo po sebi razumljivo, jer svrha sekundarnog puta je zaštita primarnog puta u slučaju kvara, a kada bi sekundarni i primarni put dijelili bilo koju granu ili čvor prekid zajedničke grane rezultirao bi prekidom i primarnog i sekundarnog VP-a. Ruta po kojoj se uspostavlja sekundarni VP naziva se zaštitna ruta (protection route), a grane koje sačinjavaju tu rutu, zaštitne grane (protection links). Ovim konceptom moguće je ostvariti apsolutnu održivost mreže za slučaj jednostrukog kvara za sve VP-ove osim za one koji završavaju ili počinju u pokvarenom čvoru. Ovim tekstom obuhvaćeno je nekoliko metoda za ostvarivanje zaštite podataka koji se prenose mrežom koji bivaju ugroženi u slučaju kvarova. Razmatrajući različite mehanizme zaštite uvijek se susrećemo sa dva obrnuto proporcionalna parametra: vrijeme oživljavanja i potreban dodatni kapacitet (dodatna cijena). Smanjivanje jednog parametra vrši se na račun povećavanja drugog i obrnuto, te je stoga potrebno razviti odgovarajuće algoritme koji bi pronašli optimalan odnos parametar. U tekstu je predstavljeno nekoliko metoda za dizajn održive mreže u slučaju kvarova, od kojih su neke i implementirane u programskom alatu za dizajn mreža. Upotreba programskih pomagala u dizajnu širokopojasnih mreža nezaobilazna je iz razloga što je složenost algoritama i proračuna prevelika za manualno računanje. Neki algoritmi toliko su složeni da i na najbržim PC računalima današnjice (Intel Pentim II/III) zahtijevaju znatno vrijeme obrade, za mreže sa većim brojem čvorova i virtualnih putova. Ovaj tekst obrađuje tek malen segment problematike zaštite podataka od kvarova u telekomunikacijskim mrežama. Nadopuna i usavršavanje postojećih te otkivanje novih algoritama trenutno je goruće otvoreno pitanje, na koje odgovore pokušavaju dati brojni stručnjaci i znanstvenici na polju telekomunikacija. Živimo u informacijskoj eri u kojoj su telekomunikacije postale dio svih ljudskih aktivnosti. Već danas, a pogotovo u bližoj budućnosti gubitak informacija je nedopustiv stoga je kvalitetan dizajn mreže postao važan segment telekomunikacijske znanosti.

ATM; Optimizacija; topologija

nije evidentirano

engleski

Optimization algorithms for Virtual Channel Networks

nije evidentirano

ATM; optimization; topology

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63

15.03.2000.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika