Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos između školskog ozračja i učinkovitosti škole (CROSBI ID 331929)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Domović, Vlatka Odnos između školskog ozračja i učinkovitosti škole / Jurić, Vladimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2000

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka

Jurić, Vladimir

hrvatski

Odnos između školskog ozračja i učinkovitosti škole

Teorijski dio rada obuhvaća pregled i definicije glavnih pojmova i koncepata relevantnih za problem odnosa školskog ozračja ili klime i učinkovitosti škole. U prva dva poglavlja opisani su koncepti organizacijske kulture škole i školskog ozračja. Potom su izloženi neki teorijski i istraživački pristupi problemu školskog ozračja - otvorena zatvorena klima, zdrava škola, ideologija kontrole učenika i model radne klime. Organizacijska učinkovitost škole definirana je na osnovi prikaza različitih modela učinkovitosti, pri čemu su temeljitije elaborirani integrirani i dinamički model učinkovitosti škole. Oslanjajući se na istraživanja školskog ozračja i učinkovitosti škola provedeno je istraživanje na uzorku od 71 osnovne škole u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji, s ciljem utvrđivanja odnosa između školske klime i različitih (subjektivnih i objektivnih) indikatora učinkovitosti škole. Školsko ozračje ispitano je primjenom Skale radne okoline (Moos i Insel, 1982.), koja je prevedena i na odgovarajući način sadržajno prilagođena. Opća organizacijska učinkovitost škole procijenjena je Indeksom percipirane organizacijske učinkovitosti, a zadovoljstvo poslom nastavnika uobičajnom kvantitativnom procjenom na jednoj čestici. Organizacijska učinkovitost škole operacionalizirana je kroz dvanaest pokazatelja: opći uspjeh škole, broj negativnih ocjena, opravdani izostanci učenika, neopravdani izostanci učenika, nagrade, kazne, izborna nastava, dopunska nastava, dodatna nastava, izvannastavne aktivnosti, izvanškolske aktivnosti i izleti. Dobiveni rezultati pokazuju da se škole razlikuju po svim obilježjima radnog ozračja, iako ne u jednakoj mjeri za sve promatrane aspekte ozračja. Rezultati provedenih analiza pokazuju da su školsko ozračje i percipirana organizacijska učinkovitost vrlo visoko povezani. Hipoteza o povezanosti školskog ozračja i zadovoljstva poslom nastavnika također je potvrđena, dok je školska klima vrlo slabo povezana s odabranim objektivnim indikatorima organizacijske učinkovitosti. Sumarno gledajući, rezultati ovog istraživanja pokazuju da je školsko, radno ozračje visoko povezano sa subjektivnim mjerama učinkovitosti, to jest s onim mjerama koje ovise o afektivnoj evaluaciji. Drugim riječima, nastavnici poistovjećuju školsko ozračje i uspješnost škole, a također, povoljna klima vodi do većeg zadovoljstva poslom. S druge strane, povezanost školskog ozračja sa izabranim, objektivnim učincima je vrlo slaba.

školska klima; radna klima nastavnika; učinkovitost škole; djelotvornost škole; kultura škole

nije evidentirano

engleski

Relationship between school climate and school effectiveness

nije evidentirano

school climate; teachers work climate; school culture; school effectiveness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

197

06.04.2000.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija