Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLJUČNIM DOBAVLJAČIMA NA PRIMJERU VELIKIH I SREDNJIH HRVATSKIH PRERAĐIVAČKIH PODUZEĆA (CROSBI ID 169553)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Miočević, Dario UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLJUČNIM DOBAVLJAČIMA NA PRIMJERU VELIKIH I SREDNJIH HRVATSKIH PRERAĐIVAČKIH PODUZEĆA // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 23 (2011), 1; 27-44

Podaci o odgovornosti

Miočević, Dario

hrvatski

UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLJUČNIM DOBAVLJAČIMA NA PRIMJERU VELIKIH I SREDNJIH HRVATSKIH PRERAĐIVAČKIH PODUZEĆA

Upravljanje odnosima s dobavljačima predstavlja važan organizacijski proces. Za uspješnost poslovanja nisu dovoljni samo kvalitetni odnosi s kupcima, već i s dobavljačima. Poduzeća nužno moraju identificirati u kolikoj mjeri pojedini dobavljač doprinosi stvaranju vrijednosti kroz proces nabave. U skladu s tim, u teoriji i praksi se uvriježila podjela na strateški važne (ključne) i manje važne (transakcijske) dobavljače. Segmentacijom tržišta dobavljača poduzeća usklađuju svoj portfolio dobavljača te su u mogućnosti identificirati ključne dobavljače te prema njima razviti prilagođene programe i inicijative sa svrhom održavanja dugoročnih odnosa s istima. U empirijskom dijelu rada provedeno je anketno istraživanje na uzorku od 123 srednjih i velikih prerađivačkih poduzeća. Testiran je strukturni model u kojem se ispitivao utjecaj konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima na konstrukt vrijednosno orijentirane nabave. Rezultati istraživanja ukazuju da postoji statistički izravna, pozitivna i značajna veza između ta dva konstrukta. Isto tako, utvrdilo se da je teorijska konceptualizacija i operacionalizacija konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima valjana i ispravna. Na koncu, ponuđene su teorijske i praktične implikacije, kao i ograničenja istraživanja.

upravljanje odnosima s ključnim dobavljačima; ključni dobavljači; nabava; prerađivačka poduzeća

nije evidentirano

engleski

KEY SUPPLIER RELATIONSHIP MANAGEMENT: THE CASE OF CROATIAN MIDDLE AND LARGE-SIZED MANUFACTURING FIRMS

nije evidentirano

key supplier relationship management; key suppliers; purchasing; manufacturing firms.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (1)

2011.

27-44

objavljeno

0353-4790

Povezanost rada

Ekonomija

Indeksiranost