UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLJUČNIM DOBAVLJAČIMA NA PRIMJERU VELIKIH I SREDNJIH HRVATSKIH PRERAĐIVAČKIH PODUZEĆA (CROSBI ID 169553)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Miočević, Dario
hrvatski
UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLJUČNIM DOBAVLJAČIMA NA PRIMJERU VELIKIH I SREDNJIH HRVATSKIH PRERAĐIVAČKIH PODUZEĆA
Upravljanje odnosima s dobavljačima predstavlja važan organizacijski proces. Za uspješnost poslovanja nisu dovoljni samo kvalitetni odnosi s kupcima, već i s dobavljačima. Poduzeća nužno moraju identificirati u kolikoj mjeri pojedini dobavljač doprinosi stvaranju vrijednosti kroz proces nabave. U skladu s tim, u teoriji i praksi se uvriježila podjela na strateški važne (ključne) i manje važne (transakcijske) dobavljače. Segmentacijom tržišta dobavljača poduzeća usklađuju svoj portfolio dobavljača te su u mogućnosti identificirati ključne dobavljače te prema njima razviti prilagođene programe i inicijative sa svrhom održavanja dugoročnih odnosa s istima. U empirijskom dijelu rada provedeno je anketno istraživanje na uzorku od 123 srednjih i velikih prerađivačkih poduzeća. Testiran je strukturni model u kojem se ispitivao utjecaj konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima na konstrukt vrijednosno orijentirane nabave. Rezultati istraživanja ukazuju da postoji statistički izravna, pozitivna i značajna veza između ta dva konstrukta. Isto tako, utvrdilo se da je teorijska konceptualizacija i operacionalizacija konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima valjana i ispravna. Na koncu, ponuđene su teorijske i praktične implikacije, kao i ograničenja istraživanja.
upravljanje odnosima s ključnim dobavljačima; ključni dobavljači; nabava; prerađivačka poduzeća
nije evidentirano
engleski
KEY SUPPLIER RELATIONSHIP MANAGEMENT: THE CASE OF CROATIAN MIDDLE AND LARGE-SIZED MANUFACTURING FIRMS
nije evidentirano
key supplier relationship management; key suppliers; purchasing; manufacturing firms.
nije evidentirano