Što djeca s teškoćama misle o podršci asistenta u nastavi (CROSBI ID 570527)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija
hrvatski
Što djeca s teškoćama misle o podršci asistenta u nastavi
Podrška djeci s teškoćama u vidu asistenta u nastavi i mobilnog stručnog tima jedan je od modela podrške edukacijskom uključivanju koji se u Hrvatskoj primjenjuje zadnje 3 godine. U evaluaciji ovog modela podrške rukovodimo se načelima inkluzivnog istraživanja koja naglašavaju važnost dječjeg mišljenja o podršci koju dobivaju. U svijetu poznati način ovakvog istraživanja naziva se participativni pristup inkluzivnog istraživanja (Johnson i sur. 2003). Cilj ovog istraživanja je evaluirati zadovoljstvo djece s teškoćama podrškom koju dobivaju od asistenata u nastavi. Istraživanje je provedeno temeljem strukturiranog intervjua (Krampač-Grljušić, 2009) konstruiranog za potrebe ovog kvalitativnog istraživanja. U istraživanju je obuhvaćeno 5 djece s teškoćama, oba spola, osnovnoškolske dobi, koja dobivaju podršku asistenta u nastavi u osnovnoj školi u Osijeku. Analizom odgovora uočeno je da djeca s teškoćama nemaju utjecaj na izbor asistenta i da su imala iskustvo promjene asistenta. Asistenta pozitivno doživljavaju kao pomoć i prijatelja, ističu da im pomaže u razumijevanju školskih sadržaja, obavljanju raznih školskih zadataka i doprinosi boljem uspjehu. Pored toga djeca s teškoćama ističu i poboljšanje druženja s vršnjacima posredstvom asistenta. Djeca izražavaju želju da i u budućnosti imaju podršku asistenta u nastavi. Temeljem ove evaluacije dobili smo smjernice o učinkovitosti ovog modela podrške te poticaj da u daljnjim istraživanjima uvažavamo procjenu podrške od strane djece.
djeca s teškoćama ; asistent u nastavi ; kvalitativno istraživanje
nije evidentirano
engleski
What do children with difficulties say and think about their teacher assistant
nije evidentirano
children with difficulties ; teaching assistant ; qualitative research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
181-194.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Uključivanje i podrška u zajednici
Đurek, Vesna
Zagreb: Školska knjiga
978-953-96760-7-8
Podaci o skupu
Uključivanje i podrška u zajednici
predavanje
22.04.2010-24.04.2010
Varaždin, Hrvatska