Što učitelji misle o ulozi asistenta u nastavi (CROSBI ID 570522)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Lisak, Natalija ; Žic Ralić, Anamarija
hrvatski
Što učitelji misle o ulozi asistenta u nastavi
Edukacijsko uključivanje djece s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja predstavlja važan indikator kvalitete života ove skupine djece (Igrić, Kobetić, Lisak, 2008). Prethodna istraživanja ukazala su kako je za sustavnu podršku potrebna aktivna uloga učitelja, pozitivni stavovi prema integraciji (Kiš-Glavaš, 2000), stručno usavršavanje učitelja (Stančić, Kiš- Glavaš, Igrić, 2001), te njegova dobra suradnja sa stručnim suradnikom, roditeljima i samim djetetom (Hirsto, 2010). U evaluaciji modela podrške edukacijskom uključivanju - mobilni stručni tim i asistent u nastavi, koji je prisutan u Hrvatskoj, pokazalo se kako je neophodna dobra suradnja učitelja i asistenta (Igrić, Kobetić, Lisak, 2008 ; Igrić, Cvitković, Lisak, Kobetić, 2010.) Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je ispitati mišljenje učitelja o iskustvu rada s asistentima u Osnovnoj školi Ljudevita Gaja u Osijeku o ulozi asistenta, suradnji i radu s asistentom te prijedlozma i očekivanjima od buduće suradnje. Sudionici ovog istraživanja su učitelji Osnovne škole Ljudevita Gaja u Osijeku koji imaju iskustvo rada s asistentom u nastavi. Sudionika je 12, svi su ženskog spola s podjednakim radnim stažom i podjednakim iskustvom rada s djecom s teškoćama. Istraživanje je provedeno polustrukturiranim intervjuom, konstruiranim za potrebe ovog kvalitativnog istraživanja. Analiza odgovora u skladu s unaprijed postavljenim kategorijama: uloga asistenta, suradnja i rad s asistentom, prijedlozi i očekivanja od buduće suradnje., s obzirom da se radi o inkluzivnoj školi, daje smjernice o poželjnom odnosu učitelja i asistenata u nastavi i o uvjetima koji pogoduju takvom odnosu.
učitelji ; asistent u nastavi ; djeca s teškoćama ; kvalitativno istraživanje
nije evidentirano
engleski
What do teachers think about the role of teaching assistant?
nije evidentirano
teachers ; teaching assistan t ; children with disabilities ; qualitative study
nije evidentirano
Podaci o prilogu
xx-xx.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Vantić Tanjić, Medina
Tuzla:
Podaci o skupu
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
predavanje
05.11.2010-07.11.2010
Tuzla, Bosna i Hercegovina