Metode izračuna dodatnog zagažaja broda i njegovo predviđanje koristeći AIS u VTS službi (CROSBI ID 169417)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mohović, Robert ; Maglić, Lovro
hrvatski
Metode izračuna dodatnog zagažaja broda i njegovo predviđanje koristeći AIS u VTS službi
Predmet ovog rada je predstavljanje i komparacija metoda izračuna dodatnog zagažaja broda, te njihovo korištenje u VTS službama za predviđanje opasnosti od nasukanja broda. Analizom i komparacijom do sada upotrebljavanih empirijskih formula za izračun dodatnog zagažaja, navodi se, koje metode su pogodnije za određene vrste brodova i karakteristične plovne puteve. VTS službe raspolažu detaljnim podacima o plovnim putevima područja nadležnosti, a koristeći AIS sustav dostupni su svi statički i dinamički podaci broda. Na temelju navedenog u radu se iznosi mogućnost integracije empirijskih formula za izračun dodatnog zagažaja, brodskih podataka iz AIS sustava te vektorskih elektronskih karata. Osnovni cilj rada je ukazati da VTS službe mogu aproksimativno određivati dodatni zagažaj broda u plovidbi te predviđati nastupanje opasnosti od nasukanja radi smanjivanja dubine ispod kobilice ispod kritične vrijednosti. Predlažu se izračuni i uvjeti za predviđanje i alarmiranje kritične dubine ispod kobilice u realnom vremenu.
dodatni zagažaj ; dubina ispod kobilice ; VTS ; AIS
nije evidentirano
engleski
Methods of calculating the ship's squat and its prediction using AIS in VTS
Predmet ovog rada je predstavljanje i komparacija metoda izračuna dodatnog zagažaja broda, te njihovo korištenje u VTS službama za predviđanje opasnosti od nasukanja broda. Analizom i komparacijom do sada upotrebljavanih empirijskih formula za izračun dodatnog zagažaja, navodi se, koje metode su pogodnije za određene vrste brodova i karakteristične plovne puteve. VTS službe raspolažu detaljnim podacima o plovnim putevima područja nadležnosti, a koristeći AIS sustav dostupni su svi statički i dinamički podaci broda. Na temelju navedenog u radu se iznosi mogućnost integracije empirijskih formula za izračun dodatnog zagažaja, brodskih podataka iz AIS sustava te vektorskih elektronskih karata. Osnovni cilj rada je ukazati da VTS službe mogu aproksimativno određivati dodatni zagažaj broda u plovidbi te predviđati nastupanje opasnosti od nasukanja radi smanjivanja dubine ispod kobilice ispod kritične vrijednosti. Predlažu se izračuni i uvjeti za predviđanje i alarmiranje kritične dubine ispod kobilice u realnom vremenu.
squat ; under keel clearance ; VTS ; AIS
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
24 (2)
2010.
229-246
objavljeno
1332-0718
1846-8438
Povezanost rada
Tehnologija prometa i transport