Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metode izračuna dodatnog zagažaja broda i njegovo predviđanje koristeći AIS u VTS službi (CROSBI ID 169417)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Mohović, Robert ; Maglić, Lovro Methods of calculating the ship's squat and its prediction using AIS in VTS / Metode izračuna dodatnog zagažaja broda i njegovo predviđanje koristeći AIS u VTS službi // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 24 (2010), 2; 229-246

Podaci o odgovornosti

Mohović, Robert ; Maglić, Lovro

hrvatski

Metode izračuna dodatnog zagažaja broda i njegovo predviđanje koristeći AIS u VTS službi

Predmet ovog rada je predstavljanje i komparacija metoda izračuna dodatnog zagažaja broda, te njihovo korištenje u VTS službama za predviđanje opasnosti od nasukanja broda. Analizom i komparacijom do sada upotrebljavanih empirijskih formula za izračun dodatnog zagažaja, navodi se, koje metode su pogodnije za određene vrste brodova i karakteristične plovne puteve. VTS službe raspolažu detaljnim podacima o plovnim putevima područja nadležnosti, a koristeći AIS sustav dostupni su svi statički i dinamički podaci broda. Na temelju navedenog u radu se iznosi mogućnost integracije empirijskih formula za izračun dodatnog zagažaja, brodskih podataka iz AIS sustava te vektorskih elektronskih karata. Osnovni cilj rada je ukazati da VTS službe mogu aproksimativno određivati dodatni zagažaj broda u plovidbi te predviđati nastupanje opasnosti od nasukanja radi smanjivanja dubine ispod kobilice ispod kritične vrijednosti. Predlažu se izračuni i uvjeti za predviđanje i alarmiranje kritične dubine ispod kobilice u realnom vremenu.

dodatni zagažaj ; dubina ispod kobilice ; VTS ; AIS

nije evidentirano

engleski

Methods of calculating the ship's squat and its prediction using AIS in VTS

Predmet ovog rada je predstavljanje i komparacija metoda izračuna dodatnog zagažaja broda, te njihovo korištenje u VTS službama za predviđanje opasnosti od nasukanja broda. Analizom i komparacijom do sada upotrebljavanih empirijskih formula za izračun dodatnog zagažaja, navodi se, koje metode su pogodnije za određene vrste brodova i karakteristične plovne puteve. VTS službe raspolažu detaljnim podacima o plovnim putevima područja nadležnosti, a koristeći AIS sustav dostupni su svi statički i dinamički podaci broda. Na temelju navedenog u radu se iznosi mogućnost integracije empirijskih formula za izračun dodatnog zagažaja, brodskih podataka iz AIS sustava te vektorskih elektronskih karata. Osnovni cilj rada je ukazati da VTS službe mogu aproksimativno određivati dodatni zagažaj broda u plovidbi te predviđati nastupanje opasnosti od nasukanja radi smanjivanja dubine ispod kobilice ispod kritične vrijednosti. Predlažu se izračuni i uvjeti za predviđanje i alarmiranje kritične dubine ispod kobilice u realnom vremenu.

squat ; under keel clearance ; VTS ; AIS

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (2)

2010.

229-246

objavljeno

1332-0718

1846-8438

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice
Indeksiranost