Istraživačka nastava u Kopačkom ritu (CROSBI ID 363183)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bece, Sanja
Borić, Edita
Škugor, Alma, sumentor
hrvatski
Istraživačka nastava u Kopačkom ritu
Glavni cilj školovanja je priprema djece za život nakon škole. Sadržaji koje poučavamo u školi trebali bi biti upotrebljivi u nizu okolnosti u životu učenika nakon škole. Suvremeni učitelj treba poštivati potrebe učenika, omogućiti mu samorad, otkrivanje i rješavanje problema i divergentno mišljenje. Nastavni programi, nastali u novije vrijeme, odražavaju temeljne ideje u znanosti, ali i temelje prirodoznanstvene istraživačke metode kojima se služe znanstvenici u radu. Teorijske postavke Modela znanstvenog istraživanja (MZI) u nastavi temelj su svjetskog pothvata kojim se pod nazivom TEMPUS nastoji unaprijediti početnu nastavu prirodoslovlja u svijetu i u nas. Istraživački usmjerena nastava najsuvremeniji je pristup nastavi prirodoslovlja koja je u uskoj vezi s izvanučioničkom nastavom. Izvanučionička nastava je specifično osmišljen i organiziran proces učenja i poučavanja koji se ostvaruje izvan škole. Istraživanjem sam ispitala stavove 190 studenata Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku iz Subotice o njihovoj motivaciji i kompetencijama za izvanučioničku istraživačku nastavu te koje prednosti, a koje nedostatke vide u istoj. Studenti visoko procijenjenu motivaciju za provođenje nastave izvan učionice te vide više prednosti nego mana izvanučioničke istraživačke nastave. Rezultati ukazuju i na to da se studenti ne osjećaju kompetentnima za izvanučioničku istraživačku nastavu te se i dalje treba raditi na razvijanju kompetencija studenata za pripremanje, vođenje i analizu izvanučioničke istraživačke nastave.
istraživačka nastava; Kopački rit; studenti; kompetencije; stavovi
nije evidentirano
engleski
Research teaching in Kopački rit
nije evidentirano
; Kopački rit; students; research teaching; competence; attitudes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66
08.02.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek, Hrvatska