Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako odgojiteljice percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu? (CROSBI ID 169379)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sindik, Joško ; Veselinović, Zvjezdana Kako odgojiteljice percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu? // Medijska istraživanja, 16 (2010), 2; 107-133

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Veselinović, Zvjezdana

hrvatski

Kako odgojiteljice percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu?

O utjecaju medija na ljude, posebno djecu, postavljene su brojne teorije, meñutim bitnu ulogu u posredovanju tih utjecaja imaju odgajateljice predškolske djece u dječjim vrtićima. Problemi istraživanja bili su utvrditi razlike u percepcijama izloženosti djece medijima te u stavovima prema poželjnosti izloženosti djece medijima u odnosu na: razinu stručne spreme odgojiteljica ; dobnu grupu djece u kojima odgojiteljice rade ; duljinu radnog staža te dob odgojiteljica. Istraživanje je provedeno u četiri dječja vrtića Zagreba i Zagrebačke županije, a od 86 odgojiteljica su prikupljeni podaci vezani uz probleme istraživanja, u prigodno sastavljenom upitniku “Predškolska djeca i mediji – odgojitelji”. Rezultati su pokazali da postoje značajne razlike u stavu o poželjnosti korištenja odreñenih vrsta medija, kao i u percepciji realne izloženosti djece medijima u odnosu na razne dobne grupe djece u kojima odgojiteljice rade. Nismo utvrdili razlike u izloženosti djece medijima niti u poželjnosti korištenja vrsta medija, u odnosu na stupanj stručne spreme odgojiteljica, kao ni u odnosu na njihovu dob i radni staž. Uz direktne odgovore na postavljene probleme istraživanja, glavni zaključci su da su mediji značajno prisutni u odgojno-obrazovnom radu u predškolskim ustanovama, ali u ograničenoj i sa stanovišta razvoja djeteta, poželjnoj mjeri. Odgojiteljice u prosjeku smatraju da je pogodno koristiti različite vrste medija u odgojno- obrazovnom radu s predškolskom djecom, ali uz pedagoški nadzor. Dane su preporuke za praktični rad i smjernice za buduća istraživanja.

predškolsko dijete; mediji; izloženost; percepcija; poželjnost; odgojiteljice

nije evidentirano

engleski

How Educators Perceive Influence of the Media on Preschool Children?

nije evidentirano

preschool children; media exposure; perception; desirability; teacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (2)

2010.

107-133

objavljeno

1330-6928

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Poveznice