Kako odgojiteljice percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu? (CROSBI ID 169379)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Veselinović, Zvjezdana
hrvatski
Kako odgojiteljice percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu?
O utjecaju medija na ljude, posebno djecu, postavljene su brojne teorije, meñutim bitnu ulogu u posredovanju tih utjecaja imaju odgajateljice predškolske djece u dječjim vrtićima. Problemi istraživanja bili su utvrditi razlike u percepcijama izloženosti djece medijima te u stavovima prema poželjnosti izloženosti djece medijima u odnosu na: razinu stručne spreme odgojiteljica ; dobnu grupu djece u kojima odgojiteljice rade ; duljinu radnog staža te dob odgojiteljica. Istraživanje je provedeno u četiri dječja vrtića Zagreba i Zagrebačke županije, a od 86 odgojiteljica su prikupljeni podaci vezani uz probleme istraživanja, u prigodno sastavljenom upitniku “Predškolska djeca i mediji – odgojitelji”. Rezultati su pokazali da postoje značajne razlike u stavu o poželjnosti korištenja odreñenih vrsta medija, kao i u percepciji realne izloženosti djece medijima u odnosu na razne dobne grupe djece u kojima odgojiteljice rade. Nismo utvrdili razlike u izloženosti djece medijima niti u poželjnosti korištenja vrsta medija, u odnosu na stupanj stručne spreme odgojiteljica, kao ni u odnosu na njihovu dob i radni staž. Uz direktne odgovore na postavljene probleme istraživanja, glavni zaključci su da su mediji značajno prisutni u odgojno-obrazovnom radu u predškolskim ustanovama, ali u ograničenoj i sa stanovišta razvoja djeteta, poželjnoj mjeri. Odgojiteljice u prosjeku smatraju da je pogodno koristiti različite vrste medija u odgojno- obrazovnom radu s predškolskom djecom, ali uz pedagoški nadzor. Dane su preporuke za praktični rad i smjernice za buduća istraživanja.
predškolsko dijete; mediji; izloženost; percepcija; poželjnost; odgojiteljice
nije evidentirano
engleski
How Educators Perceive Influence of the Media on Preschool Children?
nije evidentirano
preschool children; media exposure; perception; desirability; teacher
nije evidentirano