Trgovačke marke - imperativ svakog trgovca (CROSBI ID 42884)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Renko, Sanda ; Županić, Ivana ; Petljak, Kristina
hrvatski
Trgovačke marke - imperativ svakog trgovca
Trgovina je izuzetno dinamična gospodarska grana podložna promjenama i svakodnevnim izazovima. Trgovci su iskoristili trgovačke marke kao element poslovanja koji im je omogućio poboljšanje pozicije na tržištu, povećanje lojalnosti kupaca i uspješno diferenciranje u odnosu na rastuću konkurenciju. Porast broja proizvoda pod trgovačkom markom predstavlja veliku prijetnju proizvođačkim markama posebice u području robe svakodnevne potrošnje budući da trgovačke marke omogućavaju trgovcima prodaju uz niže troškove (a samim time po znatno nižim cijenama) te veću kontrolu nad kreiranjem politike cijena i asortimana prodavaonice. Temeljni cilj ovog rada je ustanoviti opravdanost ove konstatacije na temelju istraživanja provedenog među potrošačima i maloprodajnim poduzećima, te navesti razloge zašto su trgovačke marke imperativ svakog trgovca, posebice u vrijeme gospodarske krize. Rezultati istraživanja pokazali su kako unatoč naglašavanju cijene kao glavne prednosti trgovačkih maraka u odnosu na proizvođačke marke, potrošači prepoznaju i adekvatan omjer dobivenih koristi u odnosu na uloženo. Istraživanje provedeno među trgovcima dovelo je do istih rezultata budući da su i maloprodavači istakli kako niske cijene nisu dovoljan razlog za privlačenje kupaca, već je cilj povećati percipiranu vrijednost proizvoda.
trgovačke marke, potrošači, maloprodavači, recesija.
nije evidentirano
engleski
Private labels - the imperative for every retailer
nije evidentirano
private labels, consumers, retailers, recession
nije evidentirano
Podaci o prilogu
129-143.
objavljeno
Podaci o knjizi
Izazovi trgovine u recesiji
Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2010.
978-953-6025-38-1