Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 501255

Trgovačke marke - imperativ svakog trgovca


Renko, Sanda; Županić, Ivana; Petljak, Kristina
Trgovačke marke - imperativ svakog trgovca // Izazovi trgovine u recesiji / Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet u Zagrebu, 2010. str. 129-143


Naslov
Trgovačke marke - imperativ svakog trgovca
(Private labels - the imperative for every retailer)

Autori
Renko, Sanda ; Županić, Ivana ; Petljak, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Izazovi trgovine u recesiji

Urednik/ci
Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf

Izdavač
Ekonomski fakultet u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2010

Raspon stranica
129-143

ISBN
978-953-6025-38-1

Ključne riječi
Trgovačke marke, potrošači, maloprodavači, recesija.
(Private labels, consumers, retailers, recession)

Sažetak
Trgovina je izuzetno dinamična gospodarska grana podložna promjenama i svakodnevnim izazovima. Trgovci su iskoristili trgovačke marke kao element poslovanja koji im je omogućio poboljšanje pozicije na tržištu, povećanje lojalnosti kupaca i uspješno diferenciranje u odnosu na rastuću konkurenciju. Porast broja proizvoda pod trgovačkom markom predstavlja veliku prijetnju proizvođačkim markama posebice u području robe svakodnevne potrošnje budući da trgovačke marke omogućavaju trgovcima prodaju uz niže troškove (a samim time po znatno nižim cijenama) te veću kontrolu nad kreiranjem politike cijena i asortimana prodavaonice. Temeljni cilj ovog rada je ustanoviti opravdanost ove konstatacije na temelju istraživanja provedenog među potrošačima i maloprodajnim poduzećima, te navesti razloge zašto su trgovačke marke imperativ svakog trgovca, posebice u vrijeme gospodarske krize. Rezultati istraživanja pokazali su kako unatoč naglašavanju cijene kao glavne prednosti trgovačkih maraka u odnosu na proizvođačke marke, potrošači prepoznaju i adekvatan omjer dobivenih koristi u odnosu na uloženo. Istraživanje provedeno među trgovcima dovelo je do istih rezultata budući da su i maloprodavači istakli kako niske cijene nisu dovoljan razlog za privlačenje kupaca, već je cilj povećati percipiranu vrijednost proizvoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0000000-2495 - Uloga terminskih tržišta u razvoju hrvatskog gospodarstva (Tonći Lazibat, )
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Sanda Renko, )
067-0672345-2343 - Modeliranje distribucijskih kanala za ekološke proizvode i zaštita potrošača uRH (Vesna Brčić-Stipčević, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb