Lektira: problemski pristup, a ne problem (CROSBI ID 570306)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Milković, Ivana ; Narančić Kovač, Smiljana
hrvatski
Lektira: problemski pristup, a ne problem
Rad se bavi nastavom lektire u prvom i drugom razredu osnovne škole. Ističe se važnost lektire u poučavanju hrvatskoga jezika i upoznavanja književnoteorijskoga nazivlja. Predlaže se suradničko i potpomognuto čitanje, pri čemu je važna suradnja učitelja i učenika pri zajedničkoj obradi lektire na nastavi hrvatskoga jezika. Osigurati prikladnu podršku pri učenju te primijeniti problemski pristup kako bi se djeca uputila u osnovne pojmove, može se samo zajedničkim čitanjem i rješavanjem problema na nastavi. Takav pristup predviđa i samostalno čitanje i izradu zadaće, ali potiče i kritičko i kreativno mišljenje kako bi se uspješno izgradile čitateljske vještine. U predloženom se problemskom pristupu djeca postupno vode od teksta do razumijevanja osnovnih književnih metatekstualnih pojmova, a potom i do interpretacije književnoga djela.
suradničko čitanje; potpomognuto čitanje; problemski pristup; lektira; književnost; nastava književnosti
Pregledni rad. Sažetak rada je objavljen i u Zborniku sažetaka. Rijeka: Hrvatski slavistički odbor Hrvatskoga filološkog društva i Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010, str. 358-359. ISBN 978-953-6104-72-7
engleski
Required reading: problem solving, not a problem
nije evidentirano
cooperative reading; scaffolded reading; problem approach; required reading; literature; teaching literature
nije evidentirano
Podaci o prilogu
873-881.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Peti hrvatski slavistički kongres: Zbornik radova. Knjiga 2
Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
978-953-6104-83-3
Podaci o skupu
Peti hrvatski slavistički kongres
predavanje
07.09.2012-10.09.2012
Rijeka, Hrvatska