Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 501103

Lektira: problemski pristup, a ne problem


Milković, Ivana; Narančić Kovač, Smiljana
Lektira: problemski pristup, a ne problem // Peti hrvatski slavistički kongres: Zbornik radova. Knjiga 2 / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012. str. 873-881 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 501103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Lektira: problemski pristup, a ne problem
(Required reading: problem solving, not a problem)

Autori
Milković, Ivana ; Narančić Kovač, Smiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres: Zbornik radova. Knjiga 2 / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012, 873-881

ISBN
978-953-6104-83-3

Skup
Peti hrvatski slavistički kongres

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 7.-10.09.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
suradničko čitanje; potpomognuto čitanje; problemski pristup; lektira; književnost; nastava književnosti
(cooperative reading; scaffolded reading; problem approach; required reading; literature; teaching literature)

Sažetak
Rad se bavi nastavom lektire u prvom i drugom razredu osnovne škole. Ističe se važnost lektire u poučavanju hrvatskoga jezika i upoznavanja književnoteorijskoga nazivlja. Predlaže se suradničko i potpomognuto čitanje, pri čemu je važna suradnja učitelja i učenika pri zajedničkoj obradi lektire na nastavi hrvatskoga jezika. Osigurati prikladnu podršku pri učenju te primijeniti problemski pristup kako bi se djeca uputila u osnovne pojmove, može se samo zajedničkim čitanjem i rješavanjem problema na nastavi. Takav pristup predviđa i samostalno čitanje i izradu zadaće, ali potiče i kritičko i kreativno mišljenje kako bi se uspješno izgradile čitateljske vještine. U predloženom se problemskom pristupu djeca postupno vode od teksta do razumijevanja osnovnih književnih metatekstualnih pojmova, a potom i do interpretacije književnoga djela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija

Napomena
Pregledni rad. Sažetak rada je objavljen i u Zborniku sažetaka. Rijeka: Hrvatski slavistički odbor Hrvatskoga filološkog društva i Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010, str. 358-359. ISBN 978-953-6104-72-7



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Milković, Ivana; Narančić Kovač, Smiljana
Lektira: problemski pristup, a ne problem // Peti hrvatski slavistički kongres: Zbornik radova. Knjiga 2 / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012. str. 873-881 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Milković, I. & Narančić Kovač, S. (2012) Lektira: problemski pristup, a ne problem. U: Turk, M. & Srdoč-Konestra, I. (ur.)Peti hrvatski slavistički kongres: Zbornik radova. Knjiga 2.
@article{article, year = {2012}, pages = {873-881}, keywords = {suradni\v{c}ko \v{c}itanje, potpomognuto \v{c}itanje, problemski pristup, lektira, knji\v{z}evnost, nastava knji\v{z}evnosti}, isbn = {978-953-6104-83-3}, title = {Lektira: problemski pristup, a ne problem}, keyword = {suradni\v{c}ko \v{c}itanje, potpomognuto \v{c}itanje, problemski pristup, lektira, knji\v{z}evnost, nastava knji\v{z}evnosti}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, year = {2012}, pages = {873-881}, keywords = {cooperative reading, scaffolded reading, problem approach, required reading, literature, teaching literature}, isbn = {978-953-6104-83-3}, title = {Required reading: problem solving, not a problem}, keyword = {cooperative reading, scaffolded reading, problem approach, required reading, literature, teaching literature}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font