Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 501044

Promišljanje studenata o izvođenju nastave prirode i društva


Abičić, Marija
Promišljanje studenata o izvođenju nastave prirode i društva 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Naslov
Promišljanje studenata o izvođenju nastave prirode i društva
(Students rethinking about teaching nature and society)

Autori
Abičić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek, Hrvatska

Datum
9.06

Godina
2010

Stranica
44

Mentor
Borić, Edita

Neposredni voditelj
Rački, Željko

Ključne riječi
Poučavanje; priroda i društvo; studenti
(Teaching; nature and society; students)

Sažetak
U nastavi se trebaju koristiti suvremene nastavne metode i svi dostupni mediji i izvori informacija s naglaskom na eksperiment i izravno opažanje, ali i aktivnu upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije (HNOS, 2006). Nastava prirodoslovlja je problemski i istraživački usmjerena. Poučavanje i učenje zasnovano na iskustvu omogućuju učeniku/ci razvoj pozitivnog stava prema prirodi i njezinoj zaštiti. Primjenom suvremenih strategija svakom je učeniku omogućena različita brzina napredovanja, usvajanje različitih sadržaja u okviru istih pedagoških ciljeva te primjena različitih stilova učenja, što pozitivno utječe na emocionalni razvoj učenika te stvaranje pozitivne slike o sebi. Ovakvim pristupom izbjegava se jednoličnost nastave te ostvaruje zanimljivost i raznolikost nastavnog procesa u kojemu do punog izražaja dolazi kreativnost i stvaralaštvo, ne samo učenika, već i samog učitelja kao organizatora nastavnog procesa. Svojim su crtežima stariji studenti pokazali da su svjesniji da učenici na nastavi ne trebaju samo gledati i slušati nastavu, već aktivno sudjelovati u nastavnom procesu. Isto tako, na svojim crtežima stariji studenti manje prikazuju da učitelj/ica predaje, daje upute što govori u prilog činjenici da su metodički osposobljeniji. Studenti na crtežima uglavnom nisu prikazivali stolove u redovima što znači da su stolovi prilagođeni uglavnom skupnom radu i radu u paru ili su postavljeni u krug, a iz toga je onda vidljivo da su u velikoj mjeri usmjereni suvremenoj nastavi kao i suvremenim načinima poučavanja koji bi trebali stavljati učenike u prvi plan. Statistički značajno veći broj crteža ne pokazuje demonstraciju eksperimenta unatoč saznanjima da poučavanje i učenje zasnovano na iskustvu omogućuju učeniku razvoj pozitivnog stava prema prirodi i njezinoj zaštiti. To je ono o čemu bi studenti, budući učitelji svakako trebali promišljati i na čemu bi trebali raditi kako ne bi upali u zamku loših metoda učenja i poučavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek