Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Promišljanje studenata o izvođenju nastave prirode i društva (CROSBI ID 363034)

Ocjenski rad | diplomski rad

Abičić, Marija Promišljanje studenata o izvođenju nastave prirode i društva / Borić, Edita (mentor); Rački, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Hrvatska, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2010

Podaci o odgovornosti

Abičić, Marija

Borić, Edita

Rački, Željko

hrvatski

Promišljanje studenata o izvođenju nastave prirode i društva

U nastavi se trebaju koristiti suvremene nastavne metode i svi dostupni mediji i izvori informacija s naglaskom na eksperiment i izravno opažanje, ali i aktivnu upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije (HNOS, 2006). Nastava prirodoslovlja je problemski i istraživački usmjerena. Poučavanje i učenje zasnovano na iskustvu omogućuju učeniku/ci razvoj pozitivnog stava prema prirodi i njezinoj zaštiti. Primjenom suvremenih strategija svakom je učeniku omogućena različita brzina napredovanja, usvajanje različitih sadržaja u okviru istih pedagoških ciljeva te primjena različitih stilova učenja, što pozitivno utječe na emocionalni razvoj učenika te stvaranje pozitivne slike o sebi. Ovakvim pristupom izbjegava se jednoličnost nastave te ostvaruje zanimljivost i raznolikost nastavnog procesa u kojemu do punog izražaja dolazi kreativnost i stvaralaštvo, ne samo učenika, već i samog učitelja kao organizatora nastavnog procesa. Svojim su crtežima stariji studenti pokazali da su svjesniji da učenici na nastavi ne trebaju samo gledati i slušati nastavu, već aktivno sudjelovati u nastavnom procesu. Isto tako, na svojim crtežima stariji studenti manje prikazuju da učitelj/ica predaje, daje upute što govori u prilog činjenici da su metodički osposobljeniji. Studenti na crtežima uglavnom nisu prikazivali stolove u redovima što znači da su stolovi prilagođeni uglavnom skupnom radu i radu u paru ili su postavljeni u krug, a iz toga je onda vidljivo da su u velikoj mjeri usmjereni suvremenoj nastavi kao i suvremenim načinima poučavanja koji bi trebali stavljati učenike u prvi plan. Statistički značajno veći broj crteža ne pokazuje demonstraciju eksperimenta unatoč saznanjima da poučavanje i učenje zasnovano na iskustvu omogućuju učeniku razvoj pozitivnog stava prema prirodi i njezinoj zaštiti. To je ono o čemu bi studenti, budući učitelji svakako trebali promišljati i na čemu bi trebali raditi kako ne bi upali u zamku loših metoda učenja i poučavanja.

poučavanje; priroda i društvo; studenti

nije evidentirano

engleski

Students rethinking about teaching nature and society

nije evidentirano

teaching; nature and society; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44

09.06.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija