Lojalnost potrošača privatnim markama (CROSBI ID 363018)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Gregurec, Dunja
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Lojalnost potrošača privatnim markama
Lojalnost potrošača postavljena je kao uvjet opstanka, ali i uspjeha poduzeća koja posluju u današnjim turbulentnim tržišnim uvjetima. Razvojem tržišta, pregovaračka moć potrošača raste, na uštrb ponuđača. Opisana situacija označava početak borbe na strani ponuđača za svakog pojedinog potrošača i koristi koje, dugoročan odnos s njime pruža. Boreći se za poboljšanje svoje pozicije u dinamičnome okruženju koje vlada tržištem, prodavači, tradicionalno partneri s proizvođačima, plasmanom privatnih maraka mijenjaju uloge. Iz pozicije saveznika, prelaze u poziciju rivala, što zahtjeva značajnu promjenu u promišljanju narednih koraka u poslovanju i od strane proizvođača i od strane prodavača. Diplomski rad koncipiran je na način da ponudi pregled sekundarnih istraživanja i pri tome prikaže teorijska promišljanja i naputke različitih autora o privatnim markama, prodajnome mjestu, te lojalnosti spram oboje. Cilj primarnog istraživanja bilo je utvrđivanje istinitosti teorijskih pretpostavki u praksi, te utvrđivanje razine lojalnosti potrošača prodajnome mjestu Konzum i njegovoj privatnoj marki K plus. Pri tome su u uzorak istraživanja odabrani ispitanici grada Siska. Provedeno istraživanje je potvrdilo rezultate dosadašnjih znanstvenih istraživanja, prvenstveno relevantnosti čimbenika pri donošenju odluke o kupovini privatnih marka i odabira prodajnog mjesta, pri čemu je utjecaj jednoga na drugo signifikantan i obostran. Pri tome su se, od analiziranih čimbenika, najvažnijima za lojalnost prodajnome mjestu pokazali sljedeći: cijena proizvoda, čistoća prodavaonice i okoline, te radno vrijeme prodavaonice. S druge strane čimbenicima najznačajnijima za lojalnost privatnim markama pokazali su se kvaliteta proizvoda, vrijednost, te cijena proizvoda. Ukoliko se pažnja obrati na buduće planove, promatrano s aspekta prodavača, uočava se potreba za podrobnim promišljanjem daljnjih koraka kojima je cilj osmišljavanje strategije koja će polučiti lojalnošću, bilo prodajnome mjestu, bilo privatnoj marki tog prodajnog mjesta.
lojalnost potrošača; privatne marke; prodajno mjesto
nije evidentirano
engleski
Customer loyalty towards private labels
nije evidentirano
consumer loyalty; private labels; store
nije evidentirano
Podaci o izdanju
87
02.02.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb