Pitanja trogodišnjeg dvojezičnog djeteta (CROSBI ID 169103)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Velčić, Vlatka ; Narančić Kovač, Smiljana
hrvatski
Pitanja trogodišnjeg dvojezičnog djeteta
Analiziraju se pitanja koja postavlja spontani simultani i izbalansirani bilingvalac engleskog i hrvatskog jezika u dobi od 3 ; 1 do 3 ; 3. Autorice dolaze do zaključaka (1) da dječak rabi upite da bi uspostavio komunikacijski kontekst, te potaknuo i usmjeravao razgovor s drugom osobom ; (2) da njegova pitanja obuhvaćanju manji raspon semantičko-sintaktički mogućih pitanja u obama jezicima nego što je to slučaj u većine jednojezične djece slične dobi, ali da i u hrvatskom i u engleskom postavlja iste grupe pitanja, kao i (3) da se u formulaciji upita oslanja na isti skup „osobnih pravila“ u obama jezicima, pa zbog toga u njegovim pitanjima dolazi do nepravilnosti koje se donekle razlikuju od „grešaka“ monolingvalne djece. Činjenica da se radi o dvojezičnom djetetu utječe, dakle, na njegovo učenje postavljanja pitanja.
dvojezičnost; usvajanje jezika; jezični razvoj; pitanja; komunikacija
Puno ime i prezime druge autorice u vrijeme objavljivanja rada bilo je ‘Smiljana Narančić’.
engleski
A three year old bilingual child's questions
nije evidentirano
bilingualism; language acquisition; language development; questions; communication
nije evidentirano