Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pitanja trogodišnjeg dvojezičnog djeteta (CROSBI ID 169103)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Velčić, Vlatka ; Narančić Kovač, Smiljana Pitanja trogodišnjeg dvojezičnog djeteta // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 20 (1991), 3; 173-189

Podaci o odgovornosti

Velčić, Vlatka ; Narančić Kovač, Smiljana

hrvatski

Pitanja trogodišnjeg dvojezičnog djeteta

Analiziraju se pitanja koja postavlja spontani simultani i izbalansirani bilingvalac engleskog i hrvatskog jezika u dobi od 3 ; 1 do 3 ; 3. Autorice dolaze do zaključaka (1) da dječak rabi upite da bi uspostavio komunikacijski kontekst, te potaknuo i usmjeravao razgovor s drugom osobom ; (2) da njegova pitanja obuhvaćanju manji raspon semantičko-sintaktički mogućih pitanja u obama jezicima nego što je to slučaj u većine jednojezične djece slične dobi, ali da i u hrvatskom i u engleskom postavlja iste grupe pitanja, kao i (3) da se u formulaciji upita oslanja na isti skup „osobnih pravila“ u obama jezicima, pa zbog toga u njegovim pitanjima dolazi do nepravilnosti koje se donekle razlikuju od „grešaka“ monolingvalne djece. Činjenica da se radi o dvojezičnom djetetu utječe, dakle, na njegovo učenje postavljanja pitanja.

dvojezičnost; usvajanje jezika; jezični razvoj; pitanja; komunikacija

Puno ime i prezime druge autorice u vrijeme objavljivanja rada bilo je ‘Smiljana Narančić’.

engleski

A three year old bilingual child's questions

nije evidentirano

bilingualism; language acquisition; language development; questions; communication

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (3)

1991.

173-189

objavljeno

0351-0840

Povezanost rada

Filologija