Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima (CROSBI ID 169053)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Grbić, Valentina
hrvatski
Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima
Specifičnost reklamne komunikacije proizlazi iz činjenice da su reklame poruke koje se prenose putem medija, a mediji su sustav znakova i simbola. Mediji i reklame tvore dijalektički povezanu integriranu komunikaciju u svrhu stvaranja ideologije zavođenja. U ovom radu taj fenomen je prikazan na primjeru reklama i novinskih članaka. Reklame manipuliraju potrebama, posebice djece i mladih, pripisujući materijalnim stvarima ljudske simboličke vrijednosti, implicirajući time razlike među ljudima na osnovu proizvoda koje konzumiraju. Na taj način čovjek se svodi na „homo consumensa“. Pedagogija se stoga sve više suočava s problemom dihotomnih vrijednosti i nekritičkog „gutanja“ medijskih sadržaja. Odgovor na takve izazove nalazimo u posebnoj pedagogijskoj disciplini, medijskoj pedagogiji, čija je uloga dekodirati simbole i proniknuti u značenja razmijene vrijednosti (uz pomoć semiotike i teorije simboličkog interakcionizma) te na taj način razlučiti odgojnu komponentu od manipulativne.
mediji; reklame; manipulacija; djeca i mladi; medijska pedagogija
nije evidentirano
engleski
Pedagogical analysis of advertisements in print media
nije evidentirano
media; advertising; manipulation; children and young people; media pedagogy
nije evidentirano