Strukturalne veze glazbe i slike - boja zvuka (CROSBI ID 42844)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Huzjak, Miroslav
hrvatski
Strukturalne veze glazbe i slike - boja zvuka
U devetnaestom stoljeću teoretičari različitih umjetničkih područja počeli su inzistirati na njihovim autonomnostima istražujući što umjetnost može imati a što mora imati. Conrad Fidler upozoravao je na opasnost neobrazovanog ukusa. Eduard Hanslick je razdvojio programnu glazbu od apsolutne glazbe, a Maurice Denis je podsjećao da na slici nema predmeta, već samo ravne obojene plohe. Čini se, međutim, da iako su ove postavke dovele do apstrakcije u umjetnostima, niti današnja publika niti današnji školski programi još uvijek nisu spremni usvojiti ove činjenice. Pogled na fizikalna svojstva zvuka i boje otkrit će nam njihovu usku povezanost. Upotreba instrumenta u razredu može bitno unaprijediti razumijevanje boje zvuka. Na obrazovni proces utječe i odabir glazbenih primjera, «glazbene lektire» koji, kao i likovni primjeri, trebaju biti odabrani kao ilustracija glazbenog jezika, a ne po kriteriju «ukusa» koji je nepouzdan i promjenjiv. Mala nastavna satnica ne bi smjela biti opravdanje nastavniku za nizak trud, već poticaj za svladavanje izazova.
boja zvuka, glazbeno i likovno obrazovanje, povezivanje zvuka i slike
nije evidentirano
engleski
Structural Connections Between Music and Picture – Sound Colour
nije evidentirano
the color of the sound, musical and visual education, connecting the sound with the image
nije evidentirano
Podaci o prilogu
156-161.
objavljeno
Podaci o knjizi
Glas i glazbeni instrument u odgoju i obrazovanju
Vrandečić, Tomislav, Didović, Ana
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2010.
978-953-7210-28-1