Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ja i moja škola: Analiza stavova prema školi srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji (CROSBI ID 476009)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bezinović, Petar Ja i moja škola: Analiza stavova prema školi srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji // XII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova. Zadar: Sveučilište u Zadru, 2000. str. 3-x

Podaci o odgovornosti

Bezinović, Petar

hrvatski

Ja i moja škola: Analiza stavova prema školi srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji

Na reprezentativnom uzorku od 3082 učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji utvrđena je struktura dominantnih stavova prema školi i njihova povezanost s rizičnim ponašanjima učenika. Izdvojeno je sedam faktora. To su zadovoljstvo školom, stavovi prema nastavnicima, strah od škole, osjećaj akademske (ne)kompetentnosti, težnja ka izbjegavanju školskih obveza, zadovoljstvo izborom škole i pozitivna motivacija za školu. Rezultati ukazuju na nezadovoljavajuće stanje u našem školstvu. Iz perspektive učenika, škola ne vrši funkciju zadovoljavanja njihovih socijalnih i emocionalnih potreba. Ona se javlja kao nametnuta institucija koja blokira, a ne potiče slobodan razvoj ljudskih resursa. Ovi se zaključci izvode na temelju pokazatelja da je, u prosjeku, svega 3.6% učenika zadovoljno svojom školom, da su posebno izraženi negativni stavovi prema nastavnicima, da je pretjerano izražen strah od škole, da je pojava nastojanja izbjegavanja školskih obveza prečesta, da se učenici često osjećaju premalo kompetentnima za svoju školu. Kako škola ima središnje mjesto u životu djece, ovi su stavovi neposredno povezani i s ostalim aspektima njihovog socijalnog i psihološkog funkcioniranja. Pokazuje se tako da je situacijski strah od škole povezan s opterećujućim osjećajem srama, općim depresivnim simptomima, strahom od negativne evaluacije, osjećajem akademske nekompetentnosti. Niska motivacija za školu i nastojanje izbjegavanja školskih obveza povezani su s lošijim školskim uspjehom, ali i s povećanom razinom manifestnog agresivnog ponašanja, kretanjem u "lošem" društvu, konzumiranjem različitih sredstava ovisnosti. Na temelju ovih rezultata preispituje se funkcija srednje škole u našem društvu, njezini ciljevi, smisao i poslanstvo. Razmatra se potreba za rekonceptualiziranjem školskog sustava, preusmjeravanjem obrazovanja od ideologija ka učeniku, od autoritarnog podređivanja ka oslobađanju i poticanju ljudskih potencijala u mladoj populaciji.

Adolescenti; sustav obrazovanja; stavovi prema školi; školska klima; reforma obrazovanja

nije evidentirano

engleski

Me and my school: The analysis of attitudes towards the school of high-school students in Primorsko-goranska county

nije evidentirano

Adolescents; educational system; attitudes towards school; school climate; educational reform

nije evidentirano

Podaci o prilogu

3-x.

2000.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

XII. dani psihologije u Zadru

predavanje

25.05.2000-27.05.2000

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija