Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 499321

Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama


Vidović, Ana; Mildner, Vesna
Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama // Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana / Mildner, Vesna ; Liker, Marko (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za fonetiku ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF pres, 2010. str. 186-197


Naslov
Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama
(Language status in children with normal language development and children suffering from specific language impairment)

Autori
Vidović, Ana ; Mildner, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana

Urednik/ci
Mildner, Vesna ; Liker, Marko

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za fonetiku ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF pres

Grad
Zagreb

Godina
2010

Raspon stranica
186-197

ISBN
978-953-175-351-7

Ključne riječi
Posebne jezične teškoće, agramatičnost, sposobnost pripovijedanja, uredan jezični razvoj
(Special language impairments, agrammatism, story-telling ability, normal language development)

Sažetak
Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na genetsku predisponiranost za ovaj razvojni poremećaj. Najčešće se manifestiraju kao zakašnjelo ovladavanje govorom i zakašnjeli razvoj sposobnosti njegova razumijevanja, te kao siromašniji vokabular u odnosu na djecu urednog jezičnog razvoja (UJR). Kada se govor napokon pojavi, agramatičan je. Riječi su obično kratke, rečenice jednostavne. Na fonetskoj razini česte su omisije, supstitucije i distorzije. Cilj ovoga rada bio je usporediti govor poetogodišnjaka UJR-a s govorom petogodišnjaka s PJT-om. Rezultati ispitivanja pokazali su da je sposobnost ponavljanja rečenica djece s PJT-om znantno manja u odnosu na kontrolnu skupinu, a posebno gramatički složenijih struktura. Djeca s PJT-om lošiji uspjeh pokazuju i u pripovijedanju, na što upućuje kraća prosječna dužina iskaza te manji broj glagola u iskazu. Dobiveni rezultati potvrđuju rezultate dosadašnjih istraživanja ove jezično-govorne pojave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-0000000-0785 - Proizvodnja i percepcija govora (Marko Liker, )
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Vesna Mildner, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb