Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama (CROSBI ID 42824)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Vidović, Ana ; Mildner, Vesna Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama // Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana / Mildner, Vesna ; Liker, Marko (ur.). Zagreb: Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press, 2010. str. 186-197

Podaci o odgovornosti

Vidović, Ana ; Mildner, Vesna

hrvatski

Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama

Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na genetsku predisponiranost za ovaj razvojni poremećaj. Najčešće se manifestiraju kao zakašnjelo ovladavanje govorom i zakašnjeli razvoj sposobnosti njegova razumijevanja, te kao siromašniji vokabular u odnosu na djecu urednog jezičnog razvoja (UJR). Kada se govor napokon pojavi, agramatičan je. Riječi su obično kratke, rečenice jednostavne. Na fonetskoj razini česte su omisije, supstitucije i distorzije. Cilj ovoga rada bio je usporediti govor poetogodišnjaka UJR-a s govorom petogodišnjaka s PJT-om. Rezultati ispitivanja pokazali su da je sposobnost ponavljanja rečenica djece s PJT-om znantno manja u odnosu na kontrolnu skupinu, a posebno gramatički složenijih struktura. Djeca s PJT-om lošiji uspjeh pokazuju i u pripovijedanju, na što upućuje kraća prosječna dužina iskaza te manji broj glagola u iskazu. Dobiveni rezultati potvrđuju rezultate dosadašnjih istraživanja ove jezično-govorne pojave.

posebne jezične teškoće, agramatičnost, sposobnost pripovijedanja, uredan jezični razvoj

nije evidentirano

engleski

Language status in children with normal language development and children suffering from specific language impairment

nije evidentirano

special language impairments, agrammatism, story-telling ability, normal language development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

186-197.

objavljeno

Podaci o knjizi

Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana

Mildner, Vesna ; Liker, Marko

Zagreb: Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press

2010.

978-953-175-351-7

Povezanost rada

Filologija