Odgajanje senzibilnosti za pitanje smisla. Doprinos misli V. E. Frankl-a smjernicama odgajanju (CROSBI ID 168783)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Štengl, Ivan
hrvatski
Odgajanje senzibilnosti za pitanje smisla. Doprinos misli V. E. Frankl-a smjernicama odgajanju
Analizirajući vrijeme u kojem živi Frankl kao ključni problem uočava čovjekovo ophođenje s pitanjem smisla. Bude li frustrirana »volja za smislom« tako što se ovo pitanje zanemari ili potisne, odnosno pokuša li se zaobići nadomjestkom kao »voljom za užitkom«, za moći ili samoostvarenjem, čovjek se dovodi u situaciju »egzistencijalnog vakuuma« i napokon »noogene neuroze«. Značajne poticaje razvoju logoterapije i egzistencijalne analize Frankl vidi u analizi čovjekova stanja filozofa egzistencijalističkog usmjerenja, čije misli nailaze na potvrde kliničke prakse. Logoterapija i egzistencijalna analiza ne vidi svoj rad iscrpljen psihoterapeutskom pomoći, nego uočava potrebu preventivnog djelovanja, i to na poseban način kroz odgoj.
odgoj; logoterapija; egzistencijalističke filozofije; intencionalnost; volja za smislom; vrednote; egzistencijalni vakuum
nije evidentirano
engleski
Becoming sensitive to the question of meaning. V. E. Frankl’s contribution to the guidelines of contemporary pedagogy
nije evidentirano
education; existential vacuum; intentionality; logotherapie; philosophy of existentialism; values
nije evidentirano