Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 498474

Podrškom učiteljima do bolje uspješnosti učenika s teškoćama


Ivančić, Đurđica; Stančić, Zrinjka
Podrškom učiteljima do bolje uspješnosti učenika s teškoćama // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 159-167 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 498474 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podrškom učiteljima do bolje uspješnosti učenika s teškoćama
(Supporting teachers toward new rols of educational rehabilitators)

Autori
Ivančić, Đurđica ; Stančić, Zrinjka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna - Zagreb : Školska knjiga, 2010, 159-167

ISBN
978-953-96760-7-8

Skup
Uključivanje i podrška u zajednici

Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22-24.04.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
diferenciranost u nastavi; učiteljska umijeća; individualizirani odgojno-obrazovni programi; podrška
(differentiation in the classroom; teacher¨s skills; individualized educational programs; support)

Sažetak
U školi za SVE ističe se značaj diferenciranosti u nastavi koja postaje sinonim za dobro poučavanje (Moor, 1992, prema Desforges, 1995.) koje će učenicima s teškoćama omogućiti razvoj ključnih kompetencija toliko značajnih za njihovo daljnje školovanje i životni put. U tom kontekstu diferenciranost podrazumijeva ostvarenje optimalnih individualnih razina obrazovnih postignuća učenika temeljem uvažavanja različitih putova učenja sukladnih njihovim posebnostima. Pri tome je posebno važna uloga učitelja u redovnoj školi jer upravo o njima u velikoj mjeri ovisi koliko će potencijali učenika s teškoćama biti iskorišteni, unatoč prisutnih teškoća. Proizlazi da upravo na učitelju leži zahtjevan zadatak da putem dobro osmišljenog poučavanja zadovolji brojne složene, dinamičke i međusobno povezane potrebe učenika s teškoćama. Pri tome je važno da učitelj putem cjeloživotnog učenja proširi i obogati svoja umijeća rada s učenicima, iako su načela rada s njima ista kao za sve ostale učenike i općenito primjenjiva u poučavanju. Obogaćivanje i nadogradnja učiteljskih umijeća odnosi se na planiranje i programiranje, pripremanje nastave, poučavanje i vrednovanje postignuća unutar kurikuluma usmjerenog na učenike s teškoćama (izrada, primjena, uspješnost provođenja individualiziranih programa). Da bi učitelji mogli uspješno ostvariti svoj zadatak u odgojno-obrazovnom procesu u uvjetima inkluzije i njima je potrebna podrška: organizacijska (broj učenika u razredu, pomagaći u nastavi), materijalna (sredstva i oprema) i stručna podrška (izrada, provođenje i evaluacija individualiziranih programa). Poseban je značaj stručne podrške pri čemu je važno istaknuti ulogu profesora rehabilitatora, MA edukacijske rehabilitacije koji svojim kompetencijama i iskustvom mogu značajno pomoći učiteljima kao članovi Mobilnog stručnog tima (MST). Kako bi kvalitetno ispunili ovu zahtjevnu zadaću ovi se stručnjaci također trebaju pripremiti i nadograditi svoja umijeća kako bi na najučinkovitiji i najprihvatljiviji način pružili podršku učiteljima koji u razredu poučavaju učenike s teškoćama.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Đurđica Ivančić (autor)

Avatar Url Zrinjka Stančić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Ivančić, Đurđica; Stančić, Zrinjka
Podrškom učiteljima do bolje uspješnosti učenika s teškoćama // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 159-167 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Ivančić, Đ. & Stančić, Z. (2010) Podrškom učiteljima do bolje uspješnosti učenika s teškoćama. U: Đurek, V. (ur.)Uključivanje i podrška u zajednici.
@article{article, editor = {\DJurek, V.}, year = {2010}, pages = {159-167}, keywords = {diferenciranost u nastavi, u\v{c}iteljska umije\'{c}a, individualizirani odgojno-obrazovni programi, podr\v{s}ka}, isbn = {978-953-96760-7-8}, title = {Podr\v{s}kom u\v{c}iteljima do bolje uspje\v{s}nosti u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {diferenciranost u nastavi, u\v{c}iteljska umije\'{c}a, individualizirani odgojno-obrazovni programi, podr\v{s}ka}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, editor = {\DJurek, V.}, year = {2010}, pages = {159-167}, keywords = {differentiation in the classroom, teacher¨s skills, individualized educational programs, support}, isbn = {978-953-96760-7-8}, title = {Supporting teachers toward new rols of educational rehabilitators}, keyword = {differentiation in the classroom, teacher¨s skills, individualized educational programs, support}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font