Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Supporting teachers toward new rols of educational rehabilitators (CROSBI ID 569877)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Ivančić, Đurđica ; Stančić, Zrinjka Supporting teachers toward new rols of educational rehabilitators // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 159-167

Podaci o odgovornosti

Ivančić, Đurđica ; Stančić, Zrinjka

engleski

Supporting teachers toward new rols of educational rehabilitators

U školi za SVE ističe se značaj diferenciranosti u nastavi koja postaje sinonim za dobro poučavanje (Moor, 1992, prema Desforges, 1995.) koje će učenicima s teškoćama omogućiti razvoj ključnih kompetencija toliko značajnih za njihovo daljnje školovanje i životni put. U tom kontekstu diferenciranost podrazumijeva ostvarenje optimalnih individualnih razina obrazovnih postignuća učenika temeljem uvažavanja različitih putova učenja sukladnih njihovim posebnostima. Pri tome je posebno važna uloga učitelja u redovnoj školi jer upravo o njima u velikoj mjeri ovisi koliko će potencijali učenika s teškoćama biti iskorišteni, unatoč prisutnih teškoća. Proizlazi da upravo na učitelju leži zahtjevan zadatak da putem dobro osmišljenog poučavanja zadovolji brojne složene, dinamičke i međusobno povezane potrebe učenika s teškoćama. Pri tome je važno da učitelj putem cjeloživotnog učenja proširi i obogati svoja umijeća rada s učenicima, iako su načela rada s njima ista kao za sve ostale učenike i općenito primjenjiva u poučavanju. Obogaćivanje i nadogradnja učiteljskih umijeća odnosi se na planiranje i programiranje, pripremanje nastave, poučavanje i vrednovanje postignuća unutar kurikuluma usmjerenog na učenike s teškoćama (izrada, primjena, uspješnost provođenja individualiziranih programa). Da bi učitelji mogli uspješno ostvariti svoj zadatak u odgojno-obrazovnom procesu u uvjetima inkluzije i njima je potrebna podrška: organizacijska (broj učenika u razredu, pomagaći u nastavi), materijalna (sredstva i oprema) i stručna podrška (izrada, provođenje i evaluacija individualiziranih programa). Poseban je značaj stručne podrške pri čemu je važno istaknuti ulogu profesora rehabilitatora, MA edukacijske rehabilitacije koji svojim kompetencijama i iskustvom mogu značajno pomoći učiteljima kao članovi Mobilnog stručnog tima (MST). Kako bi kvalitetno ispunili ovu zahtjevnu zadaću ovi se stručnjaci također trebaju pripremiti i nadograditi svoja umijeća kako bi na najučinkovitiji i najprihvatljiviji način pružili podršku učiteljima koji u razredu poučavaju učenike s teškoćama.

differentiation in the classroom; teacher¨s skills; individualized educational programs; support

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

159-167.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Uključivanje i podrška u zajednici

Đurek, Vesna

Zagreb: Školska knjiga

978-953-96760-7-8

Podaci o skupu

Uključivanje i podrška u zajednici

predavanje

22.04.2010-24.04.2010

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija