Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 498432

Standardizacija Upitnika za određivanje razine intervencije/Vođenje slučaja


Mirosavljević, Anja; Ratkajec, Gabrijela; Nikolić, Branko
Standardizacija Upitnika za određivanje razine intervencije/Vođenje slučaja // Knjiga sažetaka 3.hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem.10+ Snage socijalne pedagogije / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2010. str. 62-63 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


Naslov
Standardizacija Upitnika za određivanje razine intervencije/Vođenje slučaja
(Standardization of assessment instrument Youth Level of Service/Case Managment Inventory)

Autori
Mirosavljević, Anja ; Ratkajec, Gabrijela ; Nikolić, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Knjiga sažetaka 3.hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem.10+ Snage socijalne pedagogije / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih pedagoga i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2010, 62-63

Skup
3.hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem.10+ Snage socijalne pedagogije

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23-24.04.2010.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Upitnik za određivanje razine intervencije/Vođenje slučaja; metrijske karakteristike; norme; djeca i mladi s poremećajima u ponašanju
(Youth Level of Service/Case Managment Inventory; metric characteristics; norms; children and adolescents with behaviour disorders)

Sažetak
Upitnik za određivanje razine intervencije/vođenje slučaja (originalni naziv instrumenta je Youth Level of Service/Case Managment Inventory, YLS/CMI) (Hoge, Andrews, Leishield, 2002) je znantsveno utemeljen isntrument, jednostavan za upotrebu, koji mjeri dinamične čimbenike rizika i potreba, identificira ključne elemente za određivanje obilježja maloljetnika s poremećajima u ponašanju koji su važni za određivanje potencijalne intervencije. Ujedno pruža izravan uvid u područje snaga te rezultira sustavnom bazom prikupljenih relevantnih informacija o maloljetniku, tijeku intervencije i napretku koji se postiže. Namjena ovog instrumenta je procjena rizičnosti, odnosno prednosti i potreba djeteta i njegova okruženja sa svrhom projekcije, prije svega, individualiziranog, ali i diferenciranog tretmana.Standarizacija instrumenta načinjena je u sklopu istraživanja provedenog na uzorku od 836 djece i mladih s poremećajima u ponašanju ili u riziku za razvoj poremećaja u ponašanju, koji su u vrijeme provođenja istraživanja bili u nekom od postojećih tretmanskih okruženja- institucionalnoj, poluinstitucionalnoj ili izvaninstitucionalnoj. Prosječna dob ispitanika uzorka je 15, 9 godina, a raspon dobi kreće se od 7 do 22, 5. Instrument je nastao unutar kanadskog sustava, te njegova primjena u različitom kulturno-društvenom okruženju, od onog u kojem je nastao, zahtijeva prilagodbu. Naputak je autora da se čestice instrumenta prilagode zakonodavstvu zemlje u kojoj se primjenjuje. Prva verzija prijevoda i adaptacije originalnog instrumenta na hrvatski jezik nastala je 1998. na Edukacijsko- rehabilitacijskom fakultetu. U okviru projekta "Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku-izrada modela" instrument se ponovo koristi. Otkupljena su prava za prijevod i korištenje instrumenta za potrebe navedenog znanstvenog projekta od međunarodne izdavačke kompanije Multi-Health Systems. Tom prilikom instrument je ponovo prevođen i dan mu je hrvatski naziv Upitnik za određivanje razine intervencije/Vođenje slučaja (UZORI/VS). Instrument je standardiziran u Hrvatskoj 2002.godine (Nikolić, Koller-Trbović i Žižak, 2002), no, kako su o tada učinjene ranije spomenute preinake potrebno ga je ponovo provjeriti i standardizirati. Primjena ovog instrumenta, standardiziranog u hrvatskom sustavu intervencija, zasigurno će biti od pomoći kada je riječ o usklađivanju procjena djece i mladih u riziku i tretmanskih intervencija. Prezentacija na ovoj konferenciji ponudit će prikaz profila rizika i potreba djece i mladih uključenih u različite vrste tretmana na kontinuumu intervencija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Antonija Žižak, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb