Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 498428

Djevojke u odgojnom domu-školovanje kao rizik i/ili kao mogućnost?


Jeđud, Ivana; Mirosavljević, Anja
Djevojke u odgojnom domu-školovanje kao rizik i/ili kao mogućnost? // Zbornik sažetaka: Siromaštvo, socijalna isključenost i socijalni rad
Opatija, Hrvatska: Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2010. str. 30-30 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Djevojke u odgojnom domu-školovanje kao rizik i/ili kao mogućnost?
(Girls in Correctional Institution-Is Education a Risk factor or an Opportunity?)

Autori
Jeđud, Ivana ; Mirosavljević, Anja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik sažetaka: Siromaštvo, socijalna isključenost i socijalni rad / - : Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2010, 30-30

Skup
4.konferencija socijalnih radnika: Siromaštvo, socijalna isključenost i socijalni rad

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 4-6.10.2010.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Djevojke; odgojni dom; rizici; školovanje; socijalna isključenost
(Girls; correctional institution; risks; education; social exclusion)

Sažetak
Tema izlaganja usmjerena je na identificiranje i problematiziranje rizika od socijalne isključenosti djevojaka s problemima u ponašanju koje su smještene u odgojnom domu obzirom na njihov obrazovni status te s tim povezanu mogućnost zapošljavanja u budućnosti. Istraživanje je provedeno u Odgojnom domu Bedekovčina. Podaci su prikupljeni metodom polustrukturiranog intervjua s djevojakama i stručnjacima te metodom analize osobnih dosjea djevojaka, a obrađeni su kvalitativnom metodologijom pomoću računalnog porgrama NVivo 8. Kvalitativna analiza usmjerena je na doživljaj škole i odnos prema školovanju iz perspektive djevojaka te komentara stručnjaka vezanih uz mogućnosti školovanja i zapošljavanja djevojaka. Kao posebna tema problematizirana je mogućnost izbora zanimanja i organizacija školovanja koja se pruža u ovoj ustanovi. Područje školovanja jedno je od područja rizika kako za razvoj neprihvatljivog ponašanja tako i za socijalnu isključenost. Poznato je da djeca imladi koji pokazuju neke probleme u ponašanju često imaju loš školski uspjeh te da relativno često odustaju od školovanja. Stoga se u ovom izlaganju područje školovanja djevojaka smještenih u odgojni dom promatra iz pozicije mogućnosti, odnosno definiranja mogućih strategija i smjernica za unaprjeđivanje uvjeta školovanja za djevojke u smislu dostupnosti srednjih škola te obrazovanja za deficitarna zanimanja. Razmatraju se i moguće intervencije usmjerene prema samim djevojkama s ciljem jačanja motivacije za nastavak školovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Antonija Žižak, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb