Primjena strateških odnosa s javnošću u turizmu - Primjer županijskih turističkih zajednica u Hrvatskoj (CROSBI ID 569855)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jugo, Damir ; Tomić, Zoran ; Katica, Dijana
hrvatski
Primjena strateških odnosa s javnošću u turizmu - Primjer županijskih turističkih zajednica u Hrvatskoj
Jedna od osnovnih uloga odnosa s javnošću u turizmu jest informiranje javnosti i potencijalnih turista o konkretnoj ponudi te utjecanje na poznatost i imidž određene destinacije. Tržište turističke ponude svakodnevno raste, a turisti postaju sve zahtjevniji što pred sve upravljače turističkom ponudom stavlja imperativ kreiranja novih usluga i njihove adekvatne promocije. Učinkovitost primjene odnosa s javnošću u turizmu, jednako kao i u drugim područjima njihove primjene, uvelike ovisi o strateškom pristupu problematici. Autor analizira strateške odrednice odnosa s javnošću u turizmu i njihovu primjenu u sustavu županijskih turističkih zajednica u Republici Hrvatskoj kroz četverofazni proces rješavanja problema i planiranja u odnosima s javnošću – definiranja problema, planiranje i stvaranje programa, poduzimanje akcije i komunikacije te konačne procjene programa. Nažalost, strateški pristup odnosima s javnošću u županijskim turističkim zajednicama u Hrvatskoj nije dovoljno zastupljen. Anketno istraživanje provedeno među županijskim turističkim zajednicama pokazuje kako većina županijskih turističkih zajednica nema definiranu strategiju odnosa s javnošću, a odnosima s javnošću ne pristupa sa strateške razine uzimajući u obzir četverofazni proces rješavanja problema. Uloga odnosa s javnošću u turizmu u budućnosti će postajati sve važnija, a bez strateškog pristupa neće biti moguće ostvariti svoje komunikacijske i promotivne ciljeve. Autor zaključuje kako je za sustavnu i koordiniranu promociju hrvatskih županijskih turističkih zajednica nužno stvaranje jedinstvene komunikacijske strategije na nacionalnoj razini, koja bi zacrtala osnovne strateške smjernice i definirala specifične komunikacijske aktivnosti, sve što bi rezultiralo stvaranjem prepoznatljivosti svih hrvatskih županija i njihovih turističkih zajednica.
odnosi s javnošću; strategija; turizam; županijske turističke zajednice
nije evidentirano
engleski
Implementation of Strategic Public Relations in Tourism – Example of Croatian County Tourist Boards
nije evidentirano
public relations; strategy; tourism; Croatian County Tourist Boards
nije evidentirano
Podaci o prilogu
175-188.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Mediji i turizam: zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa
Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado
Zadar: Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta
978-953-7237-47-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096