Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 498068

Istraživanja i sanacija kaverne u tunelu Vrata na autocesti Zagreb-Rijeka u Hrvatskoj


Kovačević, Meho-Saša; Garašić, Mladen
Istraživanja i sanacija kaverne u tunelu Vrata na autocesti Zagreb-Rijeka u Hrvatskoj // Prvi Hrvatski speleološki kongres : Sažeci radova = The first Croatian Speleological Congress : Abstracts / Garašić, Mladen ; Kovačević, Meho-Saša (ur.).
Zagreb: Hrvatski speleološki savez, 2010. str. 11-12 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Istraživanja i sanacija kaverne u tunelu Vrata na autocesti Zagreb-Rijeka u Hrvatskoj
(Investigation and remediation of the cavern in the Vrata tunnel on the Zagreb – Rijeka highway (Croatia))

Autori
Kovačević, Meho-Saša ; Garašić, Mladen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Prvi Hrvatski speleološki kongres : Sažeci radova = The first Croatian Speleological Congress : Abstracts / Garašić, Mladen ; Kovačević, Meho-Saša - Zagreb : Hrvatski speleološki savez, 2010, 11-12

ISBN
978-953-56438-0-7

Skup
Hrvatski speleološki kongres (1 ; 2010)

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 24.-27.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Speleologija; krški fenomeni; kaverna; Hrvatska; geotehničko inženjerstvo
(Speleology; karst phenomena; cavern; Croatia; tunnel; Geotechnical engineering)

Sažetak
U Dinarskom krškom sustavu u Hrvatskoj do sada je istraženo oko 11500 speleoloških objekata, od kojih je preko 1000 otkriveno graĊevinskim radovima. Takvi speleološki objekti, bez prirodnog ulaza na površini terena, a koje nazivamo „kaverne“, otkriveni su na gradilištima autocesta te se u posljednjih dvadesetak godina sustavno istraţuju i obraĊuju. Posebna vrsta sanacije uĉinjena je u velikoj dvorani kaverne koja se nalazi u tunelu „Vrata“ na autocesti Zagreb – Rijeka. Zbog veliĉine, oblika i poloţaja kaverne, te hidrogeoloških parametara unutar krškog sustava, bilo je neophodno projektirati i izgraditi most preko kaverne u duţini 58 metara. Pored toga trebalo je posebno osnaţiti i stabilizirati svod kaverne, jer je rijeĉ o malom nadsloju. Korištena je roštiljnja konstrukcija s posebnim sidrima. Sanacija kaverne u tunelu „Vrata“ jedinstvena je, a most (bez stupova) je najdulji u nekoj kaverni na svijetu.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Geologija, Građevinarstvo, Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
082-0822161-2187 - Ispitivanje i modeliranje poboljšanog tla i stijene (Meho-Saša Kovačević, )

Ustanove
Građevinski fakultet, Zagreb