Položaj distributivne trgovine u gospodarstvu Hrvatske i EU (CROSBI ID 42740)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Knežević, Blaženka
hrvatski
Položaj distributivne trgovine u gospodarstvu Hrvatske i EU
Pojam distributivne trgovine u suvremenoj literaturi i službenim državnim statistikama koristi se kako bi se naglasila posrednička uloga trgovine u distribuciji robe od proizvođača do krajnjeg potrošača. Distributivna trgovina kao pojam obuhvaća sve oblike trgovinskih aktivnosti od trgovine motornim vozilima do trgovine na veliko i malo. U ovome radu daje se prikaz pokazatelja značaja distributivne trgovine u nacionalnom gospodarstvu od 2000. godine do danas. U pokazatelje značaja ubrajaju se: udio trgovine u bruto domaćem proizvodu, udio trgovine u broju zaposlenih, te udio poduzeća registriranih za trgovinu u ukupnom broju poduzeća u nekoj državi. Razvidno je kako u navedenom razdoblju značaj distributivne trgovine u Hrvatskoj raste u odnosu na ukupni broj zaposlenih. Istovremeno, značaj distributivne trgovine u broju aktivnih poslovnih subjekata u konstantnom je opadanju. Također, postoje i određene zakonitosti vezane uz strukturalne pokazatelje ako analiziramo grane distributivne trgovine. Nakon longitudinalne analize značaja distributivne trgovine u nacionalnom gospodarstvu, u radu se daje usporedba razvijenosti distributivne trgovine sa stanjem u pojedinim članicama EU te europskim prosjekom (EU-27 i EU-15).
distributivna trgovina, Hrvatska, EU, pokazatelji značaja
nije evidentirano
engleski
Position of distributive trade in Croatian and EU economy
nije evidentirano
distributive trade, Croatia, EU, indicators of importance
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-14.
objavljeno
Podaci o knjizi
Izazovi trgovine u recesiji
Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2010.
978-953-6025-38-1