Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 497493

POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD UČENIKA S AUTIZMOM SLUŠNIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM- MOZART EFEKT


Mamić, Dragana; Fulgosi-Masnjak, Rea
POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD UČENIKA S AUTIZMOM SLUŠNIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM- MOZART EFEKT // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 46 (2010), 1; 57-68 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 497493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD UČENIKA S AUTIZMOM SLUŠNIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM- MOZART EFEKT
(Listening Therapy and Pupils with Autistic Spectrum Disorder)

Autori
Mamić, Dragana ; Fulgosi-Masnjak, Rea

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 46 (2010), 1; 57-68

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
slušni integracijski trening (SIT) ; senzorna integracija ; disfunkcija senzorne integracije ; učenici s autizmom ; individualizirani programi poticanja
(Listening training ; Autistic spectrum disorders ; Sensory Integration Dysfunction ; Communication.)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi moguće pozitivne efekte primjene Slušnog integracijskog treninga - Mozart efekta na poboljšanje senzorne integracije kod učenika s autizmom. Na osnovu rezultata inicijalne procjene izraditi i provesti individualne edukacijske programe. Ispitan je uzorak od 5 učenika s poremećajem iz autističnog spektra, oba spola osnovnoškolske dobi iz Centra za autizam –Zagreb. Pri inicijalnoj i finalnoj procjeni korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Sustav za procjenu i utvrđivanje disfunkcije senzorne integracije, Viola, 2002., (prijevod i adaptacija Fulgosi-Masnjak, Osmančević, Lang, 2004) ; Lista za procjenu slušanja (Madaule, 2005) ; Lista za evaluaciju slušnog integracijskog treninga, (Mamić, Fulgosi-Masnjak, 2009). Zbog utvrđene disfunkcije senzorne integracije za svakog ispitanika izrađen je individualizirani program poticanja senzorne integracije koji je za auditivno osjetno područje sadržavao slušni integracijski trening- Mozart efekt. Program poticanja senzorne integracije je provođen tijekom jedne školske godine, dva puta tjedno po jedan školski sat grupno u kabinetu za senzornu integraciju. Dobivene su statistički značajne razlike između inicijalnih i finalnih rezultata, koje govore u prilog učinkovitosti primjene slušnog integracijskog treninga (SIT) kao dijela individualiziranih programa poticanja senzorne integracije u učenika s autizmom. Osim toga došlo je do statistički značajnih pozitivnih pomaka i na područjima vizualne pažnje, ponašanja u socijalnim situacijama, razini samostalnog uključivanja u aktivnosti, kao i spremnosti za to uključivanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Rea Fulgosi-Masnjak (autor)

Avatar Url Dragana Mamić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mamić, Dragana; Fulgosi-Masnjak, Rea
POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD UČENIKA S AUTIZMOM SLUŠNIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM- MOZART EFEKT // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 46 (2010), 1; 57-68 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Mamić, D. & Fulgosi-Masnjak, R. (2010) POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD UČENIKA S AUTIZMOM SLUŠNIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM- MOZART EFEKT. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 46 (1), 57-68.
@article{article, year = {2010}, pages = {57-68}, keywords = {slu\v{s}ni integracijski trening (SIT), senzorna integracija, disfunkcija senzorne integracije, u\v{c}enici s autizmom, individualizirani programi poticanja}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {46}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD U\v{C}ENIKA S AUTIZMOM SLU\v{S}NIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM- MOZART EFEKT}, keyword = {slu\v{s}ni integracijski trening (SIT), senzorna integracija, disfunkcija senzorne integracije, u\v{c}enici s autizmom, individualizirani programi poticanja} }
@article{article, year = {2010}, pages = {57-68}, keywords = {Listening training, Autistic spectrum disorders, Sensory Integration Dysfunction, Communication.}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {46}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Listening Therapy and Pupils with Autistic Spectrum Disorder}, keyword = {Listening training, Autistic spectrum disorders, Sensory Integration Dysfunction, Communication.} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Current Legal Theory
  • Education Research Abstracts Online
  • SCOPUS, GESIS, Educational Research Abstract Online, HRČAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font