Pregled bibliografske jedinice broj: 497493
POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD UČENIKA S AUTIZMOM SLUŠNIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM- MOZART EFEKT
POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD UČENIKA S AUTIZMOM SLUŠNIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM- MOZART EFEKT // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 46 (2010), 1; 57-68 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 497493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POTICANJE SENZORNE INTEGRACIJE KOD UČENIKA S
AUTIZMOM SLUŠNIM INTEGRACIJSKIM TRENINGOM-
MOZART EFEKT
(Listening Therapy and Pupils with Autistic
Spectrum Disorder)
Autori
Mamić, Dragana ; Fulgosi-Masnjak, Rea
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 46
(2010), 1;
57-68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
slušni integracijski trening (SIT) ; senzorna integracija ; disfunkcija senzorne integracije ; učenici s autizmom ; individualizirani programi poticanja
(Listening training ; Autistic spectrum disorders ; Sensory Integration Dysfunction ; Communication.)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi moguće pozitivne efekte primjene Slušnog integracijskog treninga - Mozart efekta na poboljšanje senzorne integracije kod učenika s autizmom. Na osnovu rezultata inicijalne procjene izraditi i provesti individualne edukacijske programe. Ispitan je uzorak od 5 učenika s poremećajem iz autističnog spektra, oba spola osnovnoškolske dobi iz Centra za autizam –Zagreb. Pri inicijalnoj i finalnoj procjeni korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Sustav za procjenu i utvrđivanje disfunkcije senzorne integracije, Viola, 2002., (prijevod i adaptacija Fulgosi-Masnjak, Osmančević, Lang, 2004) ; Lista za procjenu slušanja (Madaule, 2005) ; Lista za evaluaciju slušnog integracijskog treninga, (Mamić, Fulgosi-Masnjak, 2009). Zbog utvrđene disfunkcije senzorne integracije za svakog ispitanika izrađen je individualizirani program poticanja senzorne integracije koji je za auditivno osjetno područje sadržavao slušni integracijski trening- Mozart efekt. Program poticanja senzorne integracije je provođen tijekom jedne školske godine, dva puta tjedno po jedan školski sat grupno u kabinetu za senzornu integraciju. Dobivene su statistički značajne razlike između inicijalnih i finalnih rezultata, koje govore u prilog učinkovitosti primjene slušnog integracijskog treninga (SIT) kao dijela individualiziranih programa poticanja senzorne integracije u učenika s autizmom. Osim toga došlo je do statistički značajnih pozitivnih pomaka i na područjima vizualne pažnje, ponašanja u socijalnim situacijama, razini samostalnog uključivanja u aktivnosti, kao i spremnosti za to uključivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Current Legal Theory
- Education Research Abstracts Online
- SCOPUS, GESIS, Educational Research Abstract Online, HRČAK