Uticaj vrste i veličine grafema na činanje u odnosu na oštećenje vida prednjeg i stražnjeg segmenata oka (CROSBI ID 569689)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Teskeredžić, Amela ; Oberman-Babić, Mira
nije evidentirano
Uticaj vrste i veličine grafema na činanje u odnosu na oštećenje vida prednjeg i stražnjeg segmenata oka
Veoma je malo proučavan uticaj vrste i veličine grafma na vizualnu percepciju i proce šitanj u odnosu na oštećenje vida prednjeg i stražnjeg segmenta oka. Cilj istraživanja bio je ispitati uticaj vrste i veličine grafema n a vizuelnu percepciju i proces čitanja kod dece sa oštećenjem prednjeg i zadnjeg segmenta oka. Uzorkom je obuhvaćeno pedesetero dece osnovnoškolskog uzrasta, iz "Ventra za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu " u Sarajevu. Za ispitivanje percepcije grafema koristilo se 10 tekstova akoji po sadržaju odgovaraju uzrastu ispitanika.Svi tekstovi imaju po 50 riječi ili 476 grafema. Opredelili smo se za vrstu grafema Arial -norma, Times Nwe Roman i Arial black s proredom. Ove grafeme imaju i veliku primenu u praksi. Prema veličini slova koristili mo ; cicero (12, 5 tt - 4, 513 mm) ; milt (14, 5 tt- 5, 265 mm) ; cicero i pol (18 tt - 6, 769 mm), dva cicera (24 tt - 7, 5121 mm). Ispianik je sam odabrao vrtu i veličinu grafema koja mu odgovafa za čitanje. Ispitivanjem je uočeno da postoji statistički značajna razlika u vrsti iveličini grafema prilikom čitanja dece sa oštećenjme prednjeg i stražnjeg segmenta oka. Rezultati istraživanja će se direktno moći aplicirati u praksi u okviru rehabilitacijskog programa za decu oštećena vida, pomoći rehabilitatorima i samim roditeljima dece oštećena vida.
vrsta i veličina grafema; oštećenje vida; brzina čitanja
nije evidentirano
engleski
The imapct of font and size caracters in reading versus visual impairment front and rear segmetn of the eye
nije evidentirano
font and size character; low vision; process of reading
nije evidentirano
Podaci o prilogu
231-239.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman
Kovačević, Jasmina ; Vučinić, Vesna
Beograd: Sveučilište u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
978-86-80113-98-2
Podaci o skupu
IV Naučno znanstveni skup: "Specijalna edukacija i rehabilitacija danas"
predavanje
24.09.2010-27.09.2010
Beograd, Srbija