Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 496616

Boravak u učeničkom domu, podložnost vršnjačkom pritisku, samopoštovanje i manifestna anksioznost kod adolescenata


Selak, Srđana
Boravak u učeničkom domu, podložnost vršnjačkom pritisku, samopoštovanje i manifestna anksioznost kod adolescenata 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Boravak u učeničkom domu, podložnost vršnjačkom pritisku, samopoštovanje i manifestna anksioznost kod adolescenata
(Living in a pupils’ home, susceptibility to peer pressure, self-esteem and manifest anxiety in adolescence)

Autori
Selak, Srđana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
20.12.

Godina
2010

Stranica
53

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Adolescencija; vršnjački pritisak; samopoštovanje; manifestna anksioznost; učenički dom.
(Adolescence; peer pressure; self-esteem; manifest anxiety; pupils' home.)

Sažetak
Za vrijeme adolescencije dolazi do slabljenja roditeljskog utjecaja, dok istovremeno utjecaj vršnjaka raste i postaje najvažniji čimbenik socijalizacije. Postoje brojna istraživanja o vršnjačkom pritisku no malo je toga poznato o tome koliko vršnjaci utječu jedni na druge u specifičnim uvjetima u kojima su svakodnevno neprestano zajedno. Takvi uvjeti prisutni su u učeničkim domovima u kojima borave učenici tijekom pohađanja srednje škole. Cilj ovog istraživanja je proučiti razlikuju li se učenici koji borave u učeničkim domovima od onih koji ne borave po podložnosti vršnjačkom pritisku, samopoštovanju i manifestnoj anksioznosti. Ispitane su i spolne razlike te mogućnost procjene samopoštovanja i anksioznosti na temelju različitih domena vršnjačkog pritiska. U istraživanju je sudjelovalo 198 ispitanika (od toga 96 muških), prosječne dobi 16 godina, koji su pohađali srednje škole na području triju županija u Hrvatskoj. Polovica njih boravila je u učeničkim domovima. Korišteni instrumenti bili su Skala podložnosti vršnjačkom pritisku (Lebedina-Manzoni, Lotar i Ricijaš, 2008), Rosenbergova skala samopoštovanja (1965) te Skala manifestne anksioznosti (Vulić Prtorić i Sorić, 2002). Podaci su prikupljeni grupno, za vrijeme trajanja školskog sata ili u učeničkim domovima. Rezultati istraživanja pokazali su da se domski učenici značajno razlikuju od onih koji ne borave u domovima po pitanju podložnosti vršnjačkom pritisku u domeni rizičnih ponašanja. Spolne razlike utvrđene su za odnose s vršnjacima, odnose s roditeljima i rizična ponašanja te za samopoštovanje i anksioznost. Samopoštovanje se najbolje može procijeniti na temelju podložnosti vršnjačkom pritisku u domeni rizičnih ponašanja, dok za anksioznost ne postoje značajni prediktori koji se tiču vršnjačkih odnosa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb