Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Performans, akcija i ono političko (CROSBI ID 42682)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Marjanić, Suzana Performans, akcija i ono političko // Krležini dani u Osijeku 2009. Hrvatska drama i kazalište i društvo / Branko Hećimović (ur.). Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 268-281

Podaci o odgovornosti

Marjanić, Suzana

hrvatski

Performans, akcija i ono političko

Kada Hans-Thies Lehmann (Postdramsko kazalište, Zagreb – Beograd, 2004.) propituje političke manifeste, manifestaciju kazališta, zaključuje da je kazalište danas kao javna, javno djelatna praksa izgubilo gotovo sve funkcije koje se obično zovu političkima. I nadalje eksplicira da kazalište sa svrhom klasno specifične propagande ili političke afirmacije sociološki je i politički prevladano ; kazalište kao medij prosvjećivanja o društvenim zlima jedva da još ima svoje mjesto u usporedbi s bržim i aktualnijim medijima, vijestima, magazinima, novinama. Dakle, kazališni komad, koji prvo treba, ako se ima sreće, na miru napisati, pa zatim, ako se nadalje ima sreće, i objaviti te inscenirati, najčešće dolazi na pozornicu tek kada su se javne teme već promijenile. Dakle, kazalište može samo iznimno igrati ulogu instancije društvene kritike, podija alternativne javnosti. Stoga je sasvim očito, nastavlja dalje Lehmann, da kazalištu kao mediju javnoga okupljanja u određenim slučajevima preostaje još samo moć izoštravanja svijesti o nepravdama, promicanje spremnosti na toleranciju i razumijevanje. Čini se da potpuno isto stanje stvari stoji i s akcionističkom i performans scenom danas, barem što se tiče naše situacije. Navedenu dijagnozu ilustrirat ćemo na primjeru performansâ i akcija Siniše Labrovića, Božidara Katića i Marka Markovića, izvedenima u javnim prostorima u okviru 29. Salona mladih, održanoga povodom četrdesete obljetnice '68. pod naslovnom koncepcijom Salon revolucije (4.-26. listopada 2008., HDLU, Zagreb), te povodom akcije Aplauz! Nemanje Cvijanovića, izvedenoga u okviru manifestacije Operacija: grad 28. studenoga 2008. na Cvjetnom trgu, kao i povodom niza mikropolitičkih akcija i intervencija Igora Grubića, objedinjenih pod nazivom 366 rituala oslobađanja (2008.-2009.).

performans, akcija

nije evidentirano

engleski

Performance art, action and political ideosphere

nije evidentirano

performance art, action

nije evidentirano

Podaci o prilogu

268-281.

objavljeno

Podaci o knjizi

Krležini dani u Osijeku 2009. Hrvatska drama i kazalište i društvo

Branko Hećimović

Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2010.

978-953-154-950-9

Povezanost rada

Etnologija i antropologija