Procjene odgojitelja o prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja (CROSBI ID 569327)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilić, Vesna ; Maslać, Ana
hrvatski
Procjene odgojitelja o prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja
U ovom radu analiziraju se procjene odgojitelja o raširenosti različitih oblika zlostavljanja, osposobljenosti za prepoznavanje i educiranosti za rad sa zlostavljanom djecom. Istraživanje je provedeno 2010. godine, a u njemu je sudjelovalo 100 odgajatelja iz Zagreba i Zagrebačke županije.Prema procjeni odgajatelja među djecom predškolske dobi najraširenije je emocionalno, zatim tjelesno te seksualno zlostavljanje. Odgajatelji procjenjuju da je zlostavljanje djece u porastu u obiteljima, ali i među vršnjacima u dječjim vrtićima. Rezultati upozoravaju na priličnu nesigurnost odgajatelja u prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja. Oko polovine ispitanika navodi da može prepoznati tjelesno zlostavljanje po vidljivim posljedicama, a ostali ističu da nisu sasvim sigurni u prepoznavanju indikatora i strahuju da ne mogu razlikovati namjerne od nenamjernih ozljeda, a manji dio ih smatra da ne zna prepoznati tjelesno zlostavljanje. Emocionalno zlostavljanje najčešće prepoznaju kroz igru s djetetom, na temelju crteža ili im se dijete samo povjeri. Veliki broj odgojitelja nikad se nije susreo sa žrtvama seksualnog zlostavljanja. Ispitanici ističu da nisu dovoljno osposobljeni za prepoznavanje zlostavljanja te da im je o tome potrebna dodatna edukacija. Upravo neznanje i nepripremljenost za svakodnevne izazove dovodi odgojitelje u situaciju da propuste priliku pravodobno pomoći djeci i onemogućava ih da izvrše svoju profesionalnu, ali i zakonom određenu obvezu prijavljivanja zlostavljanja.
zlostavljanje djece; prepoznavanje zlostavljanja; edukacija odgojitelja; prevencija zlostavljanja
nije evidentirano
engleski
Preschool Teachers Assessment of Identifying Various Forms of Abuse
nije evidentirano
child abuse; identifying abuse; preschool teacher training; abuse prevention
nije evidentirano
Podaci o prilogu
257-269.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Expectations, Achievements and Prospects in Theory and Practice of Early and Primary Education : collected papers of Special Focus Symposium 11th Days of Mate Demain and 4th International Conference on Advances and Systems Research
Jurčević Lozančić, Anka
Zagreb:
978-953-7210-29-8
Podaci o skupu
Days of Mate Demarin (11 ; 2010) ; International Conference on Advances and Systems Research (4 ; 2010)
ostalo
11.11.2010-13.11.2010
Zagreb, Hrvatska