Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Procjene odgojitelja o prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja (CROSBI ID 569327)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bilić, Vesna ; Maslać, Ana Procjene odgojitelja o prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja // Expectations, Achievements and Prospects in Theory and Practice of Early and Primary Education : collected papers of Special Focus Symposium 11th Days of Mate Demain and 4th International Conference on Advances and Systems Research / Jurčević Lozančić, Anka (ur.). Zagreb, 2010. str. 257-269

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Maslać, Ana

hrvatski

Procjene odgojitelja o prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja

U ovom radu analiziraju se procjene odgojitelja o raširenosti različitih oblika zlostavljanja, osposobljenosti za prepoznavanje i educiranosti za rad sa zlostavljanom djecom. Istraživanje je provedeno 2010. godine, a u njemu je sudjelovalo 100 odgajatelja iz Zagreba i Zagrebačke županije.Prema procjeni odgajatelja među djecom predškolske dobi najraširenije je emocionalno, zatim tjelesno te seksualno zlostavljanje. Odgajatelji procjenjuju da je zlostavljanje djece u porastu u obiteljima, ali i među vršnjacima u dječjim vrtićima. Rezultati upozoravaju na priličnu nesigurnost odgajatelja u prepoznavanju različitih oblika zlostavljanja. Oko polovine ispitanika navodi da može prepoznati tjelesno zlostavljanje po vidljivim posljedicama, a ostali ističu da nisu sasvim sigurni u prepoznavanju indikatora i strahuju da ne mogu razlikovati namjerne od nenamjernih ozljeda, a manji dio ih smatra da ne zna prepoznati tjelesno zlostavljanje. Emocionalno zlostavljanje najčešće prepoznaju kroz igru s djetetom, na temelju crteža ili im se dijete samo povjeri. Veliki broj odgojitelja nikad se nije susreo sa žrtvama seksualnog zlostavljanja. Ispitanici ističu da nisu dovoljno osposobljeni za prepoznavanje zlostavljanja te da im je o tome potrebna dodatna edukacija. Upravo neznanje i nepripremljenost za svakodnevne izazove dovodi odgojitelje u situaciju da propuste priliku pravodobno pomoći djeci i onemogućava ih da izvrše svoju profesionalnu, ali i zakonom određenu obvezu prijavljivanja zlostavljanja.

zlostavljanje djece; prepoznavanje zlostavljanja; edukacija odgojitelja; prevencija zlostavljanja

nije evidentirano

engleski

Preschool Teachers Assessment of Identifying Various Forms of Abuse

nije evidentirano

child abuse; identifying abuse; preschool teacher training; abuse prevention

nije evidentirano

Podaci o prilogu

257-269.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Expectations, Achievements and Prospects in Theory and Practice of Early and Primary Education : collected papers of Special Focus Symposium 11th Days of Mate Demain and 4th International Conference on Advances and Systems Research

Jurčević Lozančić, Anka

Zagreb:

978-953-7210-29-8

Podaci o skupu

Days of Mate Demarin (11 ; 2010) ; International Conference on Advances and Systems Research (4 ; 2010)

ostalo

11.11.2010-13.11.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija