Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup (CROSBI ID 167847)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bertoša, Mislava Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup // Kroatologija, 1 (2010), 1; 75-88

Podaci o odgovornosti

Bertoša, Mislava

hrvatski

Reklame u listu Naša sloga: semiotički pristup

U radu se analizira zadaća reklama u “poučnom, gospodarskom i političnom listu” Naša sloga koji je izlazio od 1. lipnja 1870. do 25. svibnja 1915. godine u Trstu i Puli. Pristup je semiotički, što znači da se reklame ne promatraju kao odraz neke a priori postojeće stvarnosti (lažan ili iskrivljen ili vjerodostojan), nego kao jedan od njezinih konstitutivnih elemenata, podjednako važan kao i politika, ekonomija, sustavi informacija, pravo i tako dalje. Reklame tako ne odražavaju stvarnost, one jesu njezin dio, djeluju učinkovito u njoj, daju prinos njezinu stvaranju, mijenjaju ili preoblikuju. Vodeći računa o povijesnom i društvenom kontekstu u kojem je pojava Naše sloge imala iznimno značenje za hrvatsko stanovništvo u Istri, analiza reklama posebice je usmjerena prema njihovoj društvenoj i mogućoj političkoj ulozi. Pokušava se pokazati da su reklame u listu Naša sloga bile ravnopravno uvrštene u protok različitih vrsta obavijesti i sadržaja koje je list objavljivao – političkih i nacionalnih, književnih, savjeta o poljodjelstvu, vijesti o školstvu – i da su nedvojbeno bile shvaćene kao relevantan izvor informacija, mjesto širenja novih znanstvenih spoznaja i postignuća, razmjene iskustava i savjetovanja. Tako su od početka funkcionirale kao bitan društveni diskurs onoga doba, moćno sredstvo u službi različitih ideologija koje je utjecalo na oblikovanje kolektivnih znanja, iskustava i identiteta.

reklame; semiotika; društveni diskurs; Istra; devetnaesto stoljeće; list Naša sloga

nije evidentirano

engleski

Advertisements in Newspapers Naša sloga: a Semiotic Approach

nije evidentirano

advertisements; semiotics; social discourse; Istria; 19th century; Naša sloga

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (1)

2010.

75-88

objavljeno

1847-8050

1848-9117

Povezanost rada

Filologija