Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pristup analizi prezentacije i vrednovanja baštine - primjer Istre (CROSBI ID 362189)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Zupanc, Ivan Pristup analizi prezentacije i vrednovanja baštine - primjer Istre / Fuerst-Bjeliš, Borna (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2010

Podaci o odgovornosti

Zupanc, Ivan

Fuerst-Bjeliš, Borna

hrvatski

Pristup analizi prezentacije i vrednovanja baštine - primjer Istre

Predmet istraživanja ovog rada je prezentacija i vrednovanje baštine u Istarskoj županiji. Temeljna pretpostavka jest da je baština (kulturna i prirodna) značajan element koji se koristi u prezentaciji prostora (mjesta, općina ili gradova). Glavni je cilj istražiti, u kojoj mjeri i na koji način, se baština koristi u sredstvima komunikacije (razglednicama, brošurama i internetskim stranicama) kao reprezentant prostora. Istraživanje se temelji se na sljedećim hipotezama: 1. kulturna baština se kao resurs nedovoljno koristi u promociji pojedinih naselja tj. općina/gradova, 2. postoje razlike u reprezentaciji baštine između priobalnih naselja tj. općina/gradova te općina/gradova tj. naselja u unutrašnjosti Istarske županije, 3. kulturna baština je zastupljenija u promociji tj. prezentaciji općina/gradova tj. naselja u unutrašnjosti županije, 4. kulturna baština zastupljenija je u turističkoj reprezentaciji nego prirodna baština, 5. postoje razlike u zastupljenosti baštine (kulturne i prirodne) u prezentaciji između pojedinih izvora (razglednice, brošure, internetske stranice). Primijenjena metodologija za analizu slika i teksta u navedenim sredstvima promocije je analiza sadržaja. Analiza sadržaja provedena je za svaki komunikacijski kanal (razglednice, brošure i internet) posebno. Korišteno je nekoliko podjela u analizi: kulturna i prirodna baština, pojedinačna kulturna dobra i zaštićene cjeline, podjela kulturne baštine prema kategorijama iz prethodnog poglavlja te podjela na unutrašnju i vanjsku Istru. Provedenom analizom ustanovljeno je da se postoji razlika između dvije osnovne kategorije u prezentaciji u korist kulturne baštine. Iako zastupljenost kulturne baštine u promociji raste s „prostorom“ u komunikacijskim kanalima (razglednice-brošure-internet) još uvijek nije uključena u turističku ponudu s obzirom na njezinu brojnost. Mnoga naime kulturna dobra nisu uključena u promociju. Taj je disbalans još izrazitiji kod prirodne baštine. Također, istraživanje je pokazalo da postoje razlike u promociji na prostornoj razini destinacije. Iako turistički razvijenije, priobalne općine/gradovi manje koriste kulturnu baštinu u promociji od unutrašnjih, turistički „nerazvijenih“ općina/gradova.

baština; Istra; prezentacija; turizam; komunikacija

nije evidentirano

engleski

The Approach to Analysis of Presentation and Valorisation of Heritage - A Case Study of Istria

nije evidentirano

heritage; Istria; presentation; tourism; communication

nije evidentirano

Podaci o izdanju

296

22.04.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano