Pristup analizi prezentacije i vrednovanja baštine - primjer Istre (CROSBI ID 362189)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Zupanc, Ivan
Fuerst-Bjeliš, Borna
hrvatski
Pristup analizi prezentacije i vrednovanja baštine - primjer Istre
Predmet istraživanja ovog rada je prezentacija i vrednovanje baštine u Istarskoj županiji. Temeljna pretpostavka jest da je baština (kulturna i prirodna) značajan element koji se koristi u prezentaciji prostora (mjesta, općina ili gradova). Glavni je cilj istražiti, u kojoj mjeri i na koji način, se baština koristi u sredstvima komunikacije (razglednicama, brošurama i internetskim stranicama) kao reprezentant prostora. Istraživanje se temelji se na sljedećim hipotezama: 1. kulturna baština se kao resurs nedovoljno koristi u promociji pojedinih naselja tj. općina/gradova, 2. postoje razlike u reprezentaciji baštine između priobalnih naselja tj. općina/gradova te općina/gradova tj. naselja u unutrašnjosti Istarske županije, 3. kulturna baština je zastupljenija u promociji tj. prezentaciji općina/gradova tj. naselja u unutrašnjosti županije, 4. kulturna baština zastupljenija je u turističkoj reprezentaciji nego prirodna baština, 5. postoje razlike u zastupljenosti baštine (kulturne i prirodne) u prezentaciji između pojedinih izvora (razglednice, brošure, internetske stranice). Primijenjena metodologija za analizu slika i teksta u navedenim sredstvima promocije je analiza sadržaja. Analiza sadržaja provedena je za svaki komunikacijski kanal (razglednice, brošure i internet) posebno. Korišteno je nekoliko podjela u analizi: kulturna i prirodna baština, pojedinačna kulturna dobra i zaštićene cjeline, podjela kulturne baštine prema kategorijama iz prethodnog poglavlja te podjela na unutrašnju i vanjsku Istru. Provedenom analizom ustanovljeno je da se postoji razlika između dvije osnovne kategorije u prezentaciji u korist kulturne baštine. Iako zastupljenost kulturne baštine u promociji raste s „prostorom“ u komunikacijskim kanalima (razglednice-brošure-internet) još uvijek nije uključena u turističku ponudu s obzirom na njezinu brojnost. Mnoga naime kulturna dobra nisu uključena u promociju. Taj je disbalans još izrazitiji kod prirodne baštine. Također, istraživanje je pokazalo da postoje razlike u promociji na prostornoj razini destinacije. Iako turistički razvijenije, priobalne općine/gradovi manje koriste kulturnu baštinu u promociji od unutrašnjih, turistički „nerazvijenih“ općina/gradova.
baština; Istra; prezentacija; turizam; komunikacija
nije evidentirano
engleski
The Approach to Analysis of Presentation and Valorisation of Heritage - A Case Study of Istria
nije evidentirano
heritage; Istria; presentation; tourism; communication
nije evidentirano
Podaci o izdanju
296
22.04.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb